معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

سوالات متداول نرم افزار

13 تیر 1395

👔۱آیا اطلاعاتی که در نرم افزار دهیاری ترز ثبت میشود توسط سازمان یا ارگان خاصی قابل دسترسی است؟

خیر. بدلیل آفلاین بودن نرم افزار جامع مدیریت دهیاری ترز، اطلاعات در سیستمی که نرم افزار در آن نصب شده است ثبت و بایگانی میگردد و این اطلاعات از دسترس ارگان ها و سازمان ها و حتی شرکت سازنده ی نرم افزار خارج است.

💻 ۲آیا پس از تعویض ویندوز اطلاعات نرم افزار پاک میشود؟

بله. بعد از عوض کردن ویندوز بدلیل فرمت شدن درایو ویندوز تمام اطلاعات نرم افزار از بین میرود. برای نگهداری از اطلاعات نرم افزار باید در فواصل زمانی مشخص از نرم افزار نسخه ی پشتیبان تهیه کنید. در این صورت اطلاعات نرم افزار حفظ خواهد شد.

💾۳نحوه ی نگهداری از فایل پشتیبان نرم افزار چگونه است؟

فایل پشتیبان نرم افزار را در درایوی غیر از درایو ویندوز نگهداری کنید تا با عوض کردن ویندوز این اطلاعات از بین نرود. به جهت اهمیت فراوان اطلاعات شما، توصیه میشود نسخه پشتیبان تهیه شده را درکامپیوتری غیر از کامپیوتر دهیاری نیز ذخیره کنید. همچنین پیشنهاد میشود در فواصل زمانی مشخص از نرم افزار فایل پشیبان تهیه کنید و این فایل را روی CD/DVD ذخیره کنید.

💾۴ آیا فایل پشتیبانی که تهیه میشود اطلاعات قبلی نرم افزار را هم در بر میگیرد؟

بله. فایل پشتیبانی که از نرم افزار تهیه میشود به تنهایی تمام اطلاعات نرم افزار را در خود ذخیره میکند. بر این اساس نگهداری آخرین فایل پشتیبان تهیه شده حائز اهمیت است.

💾۵آیا نرم افزار بصورت اتوماتیک از اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه میکند؟

بله. برای تنظیم محل ذخیره فایل پشتیبان وارد منوی تنظیمات شده و گزینه ی تنظیمات پشتیبان گیری اتوماتیک از پایگاه داده را انتخاب نمایید. روی دکمه انتخاب مسیر کلیک کنید و مسیری برای ذخیره سازی نسخه پشتیبان اتوماتیک انتخاب کنید. (این مسیر نباید در درایو ویندوز (Desktop/My documents) باشد. بنابراین مسیری غیر از درایو ویندوز را برای پشتیبان گیری انتخاب کنید) سپس یکی از گزینه های “هر روز”، “هر هفته” یا “هر ماه” را انتخاب کنید. در پایان روی دکمه ی “ذخیره تنظیمات” کلیک کنید. دقت کنید در صورت انتخاب گزینه ی هر روز؛ نرم افزار هنگام اولین خروج در هر روز یک نسخه پشتیبان از داده ها تهیه میکند. در صورت انتخاب گزینه ی هر هفته؛ نرم افزار هنگام اولین خروج در پایان هر هفته یک نسخه پشتیبان از داده ها تهیه میکند. در صورت انتخاب گزینه ی هر ماه؛ نرم افزار هنگام اولین خروج در پایان هر ماه یک نسخه پشتیبان از داده ها تهیه میکند.


🔒۶آیا قفل سخت افزاری اطلاعات نرم افزار را در خود نگهداری میکند؟

خیر. قفل سخت افزاری اطلاعاتی را در خود ذخیره نمیکند.

🏢۷آیا شرکت تولید کننده نرم افزار از اطلاعات نرم افزار پشتیبان تهیه میکند؟

خیر. شرکت به اطلاعات نرم افزار شما دسترسی ندارد.

📝۸در صورت مشاهده ی پیغام “زمان سیستم دستکاری شده است” چه کاری باید انجام داد؟

در صورت دریافت این پیغام، تاریخ و ساعت سیستم را تصحیح کنید (تاریخ و ساعت سیستم باید به روز باشد) و سپس قفل سخت افزاری را بروز رسانی کنید. برای بروز رسانی قفل سخت افزاری؛ ابتدا از اتصال سیستم به اینترنت اطمینان حاصل کنید و در پنجره ی ورود نرم افزار گزینه ی تنظیمات را انتخاب کنید و سپس به بخش بروز رسانی قفل سخت افزاری بروید. روی دکمه ی تست قفل سخت افزاری کلیک کرده و بعد از وارد کردن کد محرمانه، روی دکمه ی بروز رسانی کلیک کنید و منتظر دریافت پیغام “به روز رسانی با موفقیت انجام شد” بمانید.

🔒۹در صورتیکه قفل سخت افزاری سوخته باشد چه باید کرد؟ 

در اینصورت می توانید با کارشناسان پشتیبانی تماس حاصل نمایید و پس از تست نهایی و در صورتیکه سوختن قفل تایید گردد، هماهنگی های لازم جهت دریافت قفل سوخته و ارسال قفل جدید انجام میگردد.

🔒۱۰در صورتیکه قفل سخت افزاری گم شده باشد چه باید کرد؟

چنانچه قفل سخت افزاری گم شده باشد با کارشناسان بخش پشتیبانی تماس حاصل نمایید تا هماهنگی لازم جهت ارسال قفل جدید انجام شود. ضمنا هزینه مربوط به قفل جدید نیز از دهیار دریافت میگردد.

 


🔎۱۱آیا بدون استفاده از اینترنت هم می توان از سامانه پیامک استفاده نمود؟

 بله، برای اینکار کافیست یکبار شماره اهالی روستا و گروهها را که در بخش دفترچه تلفن وارد نموده اید را در سایت هم وارد نمایید یا انتقال دهید. در اینصورت با داشتن شماره گروه می توانید از گوشی همراه خود کد دستوری مخصوص را ارسال نمایید تا پیامک شما برای کل اهالی روستا و یا گروه مورد نظر ارسال شود (توجه شود که هزینه پیامها از سامانه شما کسر خواهد شد و از گوشی شما هزینه ای کسر نمی شود)

👨‍👦۱۲آیا امکان محدود سازی کاربر وجود دارد؟ یعنی کاربران مختلفی داریم که می خواهیم هر کس فقط به بخش خاص خود دسترسی داشته باشد و به همه ی بخشهای نرم افزار دسترسی نداشته باشد؟

 بله. برای اینکار  به منوی مدیریت رفته و گزینه ی مدیریت کاربران را انتخاب کنید تا سطح دسترسی هر کاربر را تعیین کنید.

💻۱۳آیا نرم افزار امکان کار تحت شبکه را هم دارد؟

 بله. سیستم هایی که از طریق شبکه به هم متصل هستند میتوانند از نرم افزار به صورت همزمان استفاده کنند. برای انجام این کار با کارشناسان بخش پشتیبانی شرکت تماس حاصل نمایید تا بعد از واریز هزینه ی مربوطه، فعال سازی و راه اندازی نسخه ی تحت شبکه انجام شود.

💻۱۴نرم افزار جامع مدیریت دهیاری ترز قابلیت نصب بر روی چه سیستم عامل هایی را دارد؟

این نرم افزار قابلیت نصب بر روی نسخه های ۳۲ و ۶۴ بیتی ویندوز های زیر را دارد:

Windows 7

Windows 8

Windows 8.1

Windows 10

🔧۱۵آیا امکان ارائه درخواست ارتقا نرم افزار وجود دارد؟

 بله:  در صورت نیاز به امکانی خاص، درخواست خود را به صورت کتبی برای شرکت ارسال کنید. در صورتیکه امکان خواسته شده اولا به لحاظ فنی امکان پذیر باشد و ثانیا توجیه پذیری داشته باشد و ثالثا تعداد درخواست ها به حدنصاب برسد این امکان در نسخه های بعدی نرم افزار گنجانده میشود.

 


💰۱۶چرا برای نرم افزار هزینه پشتیبانی سالیانه دریافت می شود؟

در واقع نرم افزار بدون پشتیبانی وجود خارجی ندارد و اصطلاحا نرم افزار مرده به حساب می آید. با توجه به اینکه هزینه تولید به جهت ارتقا همیشگی نرم افزار و افزودن امکانات جدید و نیز قراردادن چندین کارمند برای پشتیبانی هرچه بیشتر نرم افزار هزینه ای جزیی بعنوان پشتیبانی دریافت می شود. در واقع با این هزینه خدمات و پشتیبانی در سطوح بهتر ارائه خواهد گردید.

📀۱۷سی دی یا دی وی دی نرم افزار دهیاری بالا نمی آید. برای نصب چکار باید انجام داد؟

در صورت در دسترس نبودن دی وی دی نرم افزار یا قدیمی بودن آن، میتوانید با مراجعه به صفحه ی دانلود نرم افزار؛ آخرین نسخه از نرم افزار را بهمراه نرم افزار های مورد نیاز دانلود کنید. با تماس با بخش پشتیبانی راهنمایی های لازم را درمورد نصب نرم افزار دریافت نمایید.

🔐۱۸بعد از نصب اولیه رمز ورود به نرم افزار چیست؟

رمز عبور پیش فرض عدد ۱ میباشد.

🔑۱۹چطور می توان رمز عبور نرم افزار را تغییرداد؟

از منوی مدیریت گزینه ی تغییر رمز عبور را انتخاب کنید و با ورود رمز فعلی، رمز عبور جدید را تعیین کنید.

🔐۲۰رمز ورود نرم افزار را فراموش کردم. چطور میتوانم رمز را بازیابی کنم؟

در صفحه ورود نرم افزار روی گزینه ی تنظیمات کلیک کنید. در پنجره ی باز شده گزینه ی رمز عبور را فراموش کرده ام را انتخاب کنید. در این قسمت میتوانید با ورود کد محرمانه و نام کاربری، کلمه ی عبور نرم افزار را ریست کنید.

 


✔️۲۱آیا نرم افزار دهیاری ترز تایید شده می باشد؟

 نرم افزار جامع مدیریت دهیاری ترز دارای گواهی تایید فنی نرم افزار از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور  دبیر شورای عالی انفورماتیک کشور با شماره ثبت ۲۰۴۹۵۶ می باشد. 🔗به این لینک مراجعه شود

 

✔️22- آیا نرم افزار دارای کاتالوگ می باشد؟

بله شما با مراجعه به لینک زیر میتوانید تمامی امکانات نرم افزار را بصورت آنلاین مطالعه کنید:

🔗کاتالوگ آنلاین نرم افزار دهیاری

همچنین از لینک زیر میتوانید کاتالوگ آفلاین که بصورت فایل Pdf هست را مشاهده کنید:

🔗کاتالوگ نرم افزار دهیاری

 

🎥23- آیا نرم افزار فیلم های آموزشی هم دارد؟

بله ، شما با مراجعه به لینک زیر میتوانید به تمامی فیلم های آموزشی کار با نرم افزار دهیاری دسترسی داشته باشید همچنین تمامی فیلم های آموزشی در دی وی دی که برای شما ارسال می شود موجود است.

🔗فیلم های آموزشی

 

🚫24- وقتی نرم افزار باز میکنم خطای شماره ۲ (قفل سخت افزاری) میدهد باید چیکار کنیم ؟

قفل سخت افزاری(شبیه فلش) که همراه با پکیج نرم افزار برای شما ارسال شده را به سیستم متصل کنید و سپس نرم افزار را اجرا کنید.

🚫25- وقتی نرم افزار اجرا میکنم خطای شماره ۱۷ (خطای ارتباط با پایگاه داده) میدهد باید چیکار کنم ؟

درصورتی که نرم افزار دهیاری را جدیدا نصب کردید احتمالا پایگاه داده مورد نظر را نصب نکردید در غیر این صورت پایگاه داده شما Stop شده ، فایل را از لینک زیر دانلود کنید و نرم افزار مجددا اجرا کنید.

http://trezurl.ir/startsql🔗

 


🚫26- وقتی نرم افزار اجرا میکنم روی صفحه آبی میماند و Database Version is more New (سمت چپ پایین صفحه آبی) نوشته می شود مباید چیکار کنم ؟

نسخه نرم افزار شما قدیمی است . لطفا ابتدا نرم افزار خود را حذف کنید سپس وارد مرکز دانلود وبسایت شرکت ترز شوید : Trezdn.ir و فایل شماره ۱ با نام نرم افزار جامع دهیاری  را دانلود و نصب کنید.

🚫27- وقتی نرم افزار اجرا میکنم صفحه تنظیمات اتصال پایگاه داده باز میشود مشکل کجاست؟

درصورتی که نرم افزار دهیاری را جدیدا نصب کردید احتمالا پایگاه داده مورد نظر را نصب نکردید در غیر این صورت پایگاه داده شما Stop شده ، فایل را از لینک زیر دانلود کنید و نرم افزار مجددا اجرا کنید.

http://trezurl.ir/startsql 🔗

🚫28- وقتی میخوام از بخش های مختلف گزارش تهیه کنم یا چاپ کنم (مانند نامه ها ، مصوبات شورا ، عوارض ، گزارشات) خطایی میدهد و چاپ نمی شود؟

لطفا نرم افزار کاملا بسته و وارد مرکز دانلود وبسایت شرکت ترز شوید : Trezdn.ir و فایل شماره ۱۴ با نام نرم افزار های مورد نیاز را دانلود کنید و سه فایلی که در داخل آن موجود است را به ترتیب نصب کنید سپس نرم افزار مجددا باز کنید.

🚫29- وقتی روی منوها کلیک میکنم یا عکس العملی نشان نمیدهد یا خطا میدهد و صفحه مربوط باز نمی شود؟

لطفا نرم افزار کاملا بسته و وارد مرکز دانلود وبسایت شرکت ترز شوید : Trezdn.ir و فایل شماره ۲۰ با نام فونت هارا دانلودکرده و همه فونت هارو مجددا نصب کنید.

🚫30- وقتی رمز عبور را وارد میکنم ابتدا پیغام “لطفا صبر کنید” نمایش داده میشود و بعدا از مدتی محو میشود و اتفاقی نمی افتد؟

لطفا در همان صفحه ورود نرم افزار وارد تنظیمات شوید،بروزرسانی قفل سخت افزاری و سپس کد محرمانه که شماره موبایل دهیار بدون ۰ اول می باشد را وارد کنید سپس گزینه بروزرسانی را بزنید و منتظر پیغام تایید باشد.(لطفا توجه کنید که سیستم شما باید به اینترنت وصل باشد)


📅31- در صفحه ورود نرم افزار وقتی تاریخ تایید میکنم سال مالی نمایش داده نمیشود و نمیتوان وارد نرم افزار شد؟

لطفا در همان صفحه ورود وارد تنظیمات شوید ، گزینه تنظیمات اتصال پایگاه داده سپس گزینه مقادیر پیش فرض را انتخاب کنید.

سپس ویرایش و نمایش را بزنید. در آخر هم گزینه رفع خطای پایگاه داده را بزنید ، نرم افزار یکبار ببندید و مجددا باز کنید

📜32- آیا امکان قراردادن امضاء و مهر دهیار در سربرگ نامه ها وجود دارد؟

بله شما میتوانید تصویر امضاء و مهر خود را برای ما ارسال کنید تا در سربرگ های اختصاصی شما قرار گیرد

📩33- سامانه پیامک فعال کردم اما پیامک های من بدست مشترکین نمیرسه؟

لطفا جهت فعالسازی پیامک سفید(قابلیت ارسال به خطوطی که پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کردند) مدارک شناسایی دهیار را برای واحد پشتیبانی ارسال کنید. همچنین توجه کنید با این شماره خدماتی امکان ارسال پیامک تبلیغاتی وجود ندارد و پیامک ها باید ماهیت خدماتی و اطلاع رسانی داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سامانه پیامک به لینک زیر مراجعه کنید

http://smspanel.trez.ir/Help.aspx🔗

🔖34- دهیار عوض شده آیا برای تغییر اطلاعات ثبتی و کد محرمانه باید کاری انجام داد؟

بله ، شما باید یک نامه از دهیاری خودتان با مضمون تغییر دهیار (شامل نام دهیار جدید ، شماره ملی و شماره موبایل) برای ما ارسال کنید تا تغییرات لازم صورت پذیرد.

📄35- فرم های مورد نیاز دهیاری (اعم از جمع اوری اطلاعات خانوار ، فرم های اداری ، پروانه ساختمان و…) از کجا میتونم تهیه کنم ؟

برای تهیه فرم های مورد نیاز به لینک زیر مراجعه کنید.

🔗فرم های مورد نیاز

 


 

📌36- آیا امکان مدیریت چند دهیاری با یک نرم افزار وجود دارد ؟

بله – شما میتوانید با تهیه نسخه مالتی دهیاری ، چندین دهیاری را باهم مدیریت کنید.

📌37- آیا برای استفاده از همه بخش های نرم افزار نیاز به وارد کردن اطلاعات خانوار هست ؟

خیر- فقط برای بحث صدور عوارض و پروانه ساختمان شما نیاز دارید خانوار را وارد کرده باشید. بقیه قسمت ها را میتوانید بدون نیاز به وارد کردن خانوار استفاده کنید.

📌38- آیا  ورود اطلاعات خانوار از فایل اکسل امکان پذیر است ؟

بله – شما با مراجعه به منوی خانوار- ورود اطلاعات خانوار از فایل اکسل – و در پنجره باز شده گزینه دریافت نمونه فایل اکسل خانوار را بزنید ، شما در این نمونه فایل میتوانید اطلاعات خانوار وارد کرده و سپس وارد نرم افزار کنید ، درصورتی که فایل اکسلی از قبل دارید(یا از اداره های مختلف مانند خانه بهداشت ، اداره آب و…) میتوانید آن فایل را برای واحد پشتیبانی ارسال کنید تا همگام سازی و استاندارد سازی آن توسط همکاران ما انجام پذیرد.

📌39- برای چاپ مجدد عوارض هایی که قبلا صادر کردیم آیا راهی وجود دارد؟

در صورتی که قصد چاپ مجدد قبوض یک دوره را دارید به این مسیر بروید: عوارض ⬅️ مدیریت و صدور عوارض ⬅️ صدور اتوماتیک عوارض ⬅️ مدیریت عوارض اتوماتیک.

در این پنجره بعد از انتخاب نوع عوارض و انتخاب دوره، نحوه ی مرتب سازی را انتخاب کرده و روی دکمه “جستجو” کلیک کنید. در این مرحله میتوانید از دکمه ی “گزارشگیری” برای رفتن به صفحه ی چاپ استفاده کنید.

📌40- من متن های آماده ای دارم که زیاد در نامه نگاری استفاده میکنم ، آیا iهر دفعه باید آنها را از اول تایپ کنم ؟

خیر – شما میتوانید با ورود به منوی نامه ها – پیش نویس نامه ها – افزودن پیش نویس ، متن های خود را یکبار بصورت پیش نویس ذخیره کنید و از دفعات بعد در قسمت افزودن نامهی جدید گزینه خواندن از پیش نویس را انتخاب کرده و یکی از متن های اماده خود را انتخاب کنید. لازم به ذکره بیش از ۳۰ نوع پیش نویس نمونه نامه اداری در نرم افزار قرار دارد


🔴 برای سفارش محصولات مدیریت روستا لطفا بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید

شماره تماس: ۰۱۱۳۲۲۹۰۱۳۴ در ساعات کاری(۸:۳۰ الی ۱۶) و در ساعات غیراداری با شماره ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۸ آقای مهدی زاده تماس حاصل نمایید.

  • 13 تیر 1395
  • |
  • ۷ دیدگاه
  • |
  1. مصطفی گفت:

    مسئول مالی دهیاران بخش آبگرم از استان قزوین درخواست نرم افزار جامع دهیاران هستیم

  2. رحمان بخش آسکانی گفت:

    سلام در بخش ثبت گزارش عملکرد روزانه دهیار قسمت توضیحات بیشتر از ۱۰ کلمه بنویسی تو چاپ نمیاره حداقل باید دهیار بتونه اگه نیاز شد حداقل یک یا دو خطی توضیح بده که مفهوم روش بشه خواهشنا یک فکری به این قسمت نرم افزار بکنید.

    • ابوالفضل برزگران گفت:

      سلام وقت بخیر
      این مشکل به بخش فنی ارجاع داده شد
      با تشکر از همکاری شما

    • ابوالفضل برزگران گفت:

      سلام
      ۲ مدل چاپ در نرم افزار داریم،
      ۱- چاپ بصورت جدول: که اطلاعات را به اندازه ای که در جدول جا شود نشان می دهد و برای گزارشات کوتاه استفاده می شود
      ۲- چاپ با استفاده از گزارش گیر: که تمام اظلاعات را بصورت کامل نشان می دهد که برای گزارشات تفصیلی استفاده می شود

      برای این مورد می توانید از دکمه گزارش گیری استفاده کنید که کل اطلاعات را بصورت کامل نمایش خواهد داد. یعنی گزارش های ظولانی که بیشترازز یک سطر هم باشند قابل چاپ خواهندبود

  3. اصغر محمدی گفت:

    نرم افزار من خطای فونت می دهد . فونت را دانلود کردم . چونه میتوانم ذخیره کنم؟

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011