معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

مقاوم‌سازی و نوسازی بیش از ۸۷ درصد مساکن روستایی شهرستان رزن

10 آبان 1395

فرماندار رزن با اشاره به اینکه بیش از ۸۷ درصد مساکن روستایی شهرستان رزن مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند، گفت: طرح بهسازی محیطی در ۵۴ درصد روستاهای شهرستان اجرا شده است.

فتحعلی حسینی با بیان اینکه بازنگری طرح هادی به یک چالش اساسی در شهرستان تبدیل شده است در ستاد تامین مساکن روستایی شهرستان رزن ، اظهار کرد: از بین ۱۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان، طرح هادی در ۷۰ روستا نیاز به بازنگری داشته که در ۳۰ روستا این بازنگری انجام شده و در هشت روستا در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ روستا هم نیاز به تخصیص اعتبارات در این زمینه دارند ، افزود :  در صورت تامین اعتبار برای بازنگری طرح هادی در روستاهای باقیمانده، مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز، برطرف می‌شود.

وی با توجه به دارا بودن رتبه برتر کشوری این شهرستان در مقاوم‎سازی و نوسازی مساکن روستایی ، اظهار داشت : در زمینه اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها نیز رتبه چهارم کشوری را داریم.

همچنین وی از ثبت صد درصدی طرح هادی در روستاهای شهرستان رزن خبر داد و گفت : بعد از زلزله سال ۸۱ تمام روستاهای شهرستان رزن دارای طرح هادی شده‌اند.

حسینی خبر از بهسازی معابر اصلی در ۶۵ روستای این شهرستان داد و گفت : تمام روستاهای داری سکنه شهرستان رزن دارای طرح هادی هستند که از ۱۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار بیش از ۶۵ روستا بهسازی شده است.

همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۸۷ درصد مساکن روستایی شهرستان رزن مقاوم سازی و نوسازی شده‌اند، افزود : طرح بهسازی محیطی در ۵۴ درصد روستاهای شهرستان اجرا شده است.

فرماندار شهرستان رزن افزود: تا به امروز ۲۲ هزار نفر برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک معرفی شده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر نیز موفق به دریافت پایان کار اتمام ساخت مسکن خود شده‌اند.

همچنین ادامه داد: با تدابیر دولت تدبیر و امید وام مقاوم‎سازی در روستاها به ۱۸ میلیون افزایش یافته که برای افرادی که مسکن خود را در محل قبلی (درجاسازی) داشته باشند تا ۲۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

حسینی افزود: تهیه و اجرای طرح‌ هادی به منظور بهسازی محیط و ساماندهی بافت کالبدی روستاها علاوه بر تثبیت کانون‌های جمعیتی و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها موجبات توسعه بهداشت و زیباسازی فضای روستا و ایجاد شرایط مطلوب کالبدی و ترافیکی و جلوگیری از توسعه نامتوازن روستاها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها ممنوع است، گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه روستاها علاوه بر اینکه باعث حاشیه‌نشینی می‌شود دستگاهای خدمات‌رسان را در ارائه خدمات دچار مشکل می‌کنند.

فرماندار شهرستان رزن با بیان ضروری بودن حل مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها افزود : در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید مشکل ساخت و سازها در راستای رضایت مردم رفع شود.

 

 

  • 10 آبان 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011