معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اعتبارات دهیاری‌ ها افزایش یافت

15 آبان 1395

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از افزایش سهم روستاها در مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و افزود: در برنامه ششم توسعه سهم روستاها از ۲۰درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

سعیدرضا جندقیان با بیان اینکه سهم کلان شهرها از ۲۰درصد به ۱۲درصد و سایر شهرها از ۶۰ درصد به ۵۳ درصد کاهش خواهد یافت، تاکید کرد: این کاهش سهم کلان شهرها از مالیات بر ارزش افزوده و افزایش سهم روستا نشان از رویکرد مثبت قانونگذار به مباحث روستایی در برنامه ششم توسعه دارد.وی تخصیص ۵۱ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال به اعتبارات دهیاری‌ ها از ابتدای دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: این مبلغ معادل ۶۳ درصد کل اعتبارات دهیاری‌ های کشور است. در حقیقت از ابتدا تاکنون ۸۲ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال به دهیاری‌ها اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حالی که ۴هزار و ۲۳۹ مجوز جدید برای تاسیس دهیاری داشته‌ایم؛ تعداد مجوزهای صادره به ۳۳ هزار و ۴۲۹ دهیاری رسیده است، لذا برای تحقق مدیریت مطلوب و کارآمد روستایی تدوین پیش نویس قانون الحاق و اصلاح موادی به قانون تاسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور و ارسال به هیات دولت برای سیر مراحل قانونی در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطر نشان کرد: با هدف توسعه نظام برنامه‌ریزی َدر دهیاری‌ها معاونت امور دهیاری ها در تدوین احکام و گزارش های بخش مدیریت روستایی برنامه ششم توسعه مشارکت فعالی را داشته است. همچنین تهیه پیش نویس برنامه راهبردی – عملیاتی پنج ساله دهیاری ها انجام شده است که بتواند بر اساس شیوه نامه در فاز نخست در یک برنامه پنج ساله آتی، روستاییان با بهره گیری از نخبگان و افراد با تجربه روستا و همچنین با راه‌اندازی اتاق فکر دهیاری‌ها به سمت استفاده از دانش زیست روستایی در جهت توسعه روستایی حرکت کنند.

وی تاکید کرد: در این راستا در گام نخست سه کارگاه برای استانداری ها گذاشتیم تا رویکرد متناسب و جدید ایجاد شود تا مجریان خوبی در سطح روستا حضور داشته باشند و در گام های بعدی این امر برای فرمانداران و دیگر مسئولان ادامه خواهد یافت. برای تنظیم قوانین دهیاری در لایحه دهیاری‌ها در کمیسیون کلان شهر ها ۲۴ جلسه برگزار و نهایی شد و مرداد ماه این لایحه به هیات دولت تقدیم شد تا در مجلس به تصویب برسد که با تصویب آن بسیاری از مشکلات دراین خصوص رفع خواهد شد.

جندقیان با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت ساخت و سازهای روستایی گفت: اصلاح نظام اداری صدور پروانه ساختمانی و رسیدگی به تخلفات ساختمانی در روستاها از جمله اقدامات اساسی ما بود که در راستای آن تهیه نرم افزار صدور پروانه ساختمانی در روستاها، راه‌اندازی سامانه اطلاعات پروانه‌های ساختمانی روستایی، تدوین و ابلاغ گردشکار رسیدگی به تخلفات ساختمانی در محدوده روستاها، ابلاغ بخشنامه‌های مربوط به پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای کشور و تهیه نظام نامه نظارت بر پروژه‌های عمرانی و روستایی انجام شده است.

توزیع قیر بین یک هزارو ۵۵۲ دهیاری کشور را با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال و آسفالت بیش از ۸۰۰ معبر روستایی با عرض هشت متر، اجرای ۱۱هزار و ۴۴۸ پروژه عمرانی در روستاهای کشور و اجرای ۱۶هزار و ۴۰۱ پروژه بهسازی معابر در مناطق روستایی را  جندقیان از اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی وضعیت کالبدی روستاها خواند و افزود: با هدف توسعه دولت الکترونیک در روستاها، سامانه آمار و اطلاعات روستاها و ثبت ۶۳ هزار رکورد در آمارنامه دهیاری‌ها و سامانه شرکت‌های تعاونی دهیاری انجام شده است.

  • 15 آبان 1395
  • |
  • ۴ دیدگاه
  • |
  1. سعادتی گفت:

    خیلی عالیه اگه دهیاران استخدام بشوند

  2. محمدنور گفت:

    سلام بنده دهیار روستای پیراهین گواش هستم به علت کمبود اعتبار بیمه پنج ماه وحقوق پنج ماه پرداخت نشده است خواهشمنداست مساعدت نمایید

  3. علی گفت:

    با سلام چرا افراد تحصیل کرده که داخل روستا هستند به عنوان دهیار انتخاب نمی کنند؟چون شوراها دهیار انتخاب میکنند انها هم کسی رو انتخاب میکنند که حتی سیکل هم ندارن کسی رو انتخاب می کنندکه بتوانند راحت خیلی از بوجه ها وطرح های داخل روستا روباهم بدونه انکه کسی هم مطلع باشه یاگزارشیو بدن باهم می خورند .چرا خیلی از طرح ها ی که به روستا ها میدن ناقص اجرا می کنند چرا کسی روی طرح ها نظارت نداره چرا بخشداری ها بعداز اتمام طرح ها امضای شورا ودهیار را ملاک قرار میدن چرا بازرسانشان فاکتور های ارایه شده از طرف دهیار و شوراهارو چک نمی کنه؟

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011