معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

سفر دکتر رحمانی فضلی به استان کردستان

17 آبان 1395

📢 #خبر_تکمیلی👆👆👆
دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور در سفر به استان کردستان:
🔴اصلاح قانون دهیاری ها و شوراها در دستور کار دولت است
📌قانون اصلاح دهیاری ها و شوراها در دولت مطرح است و با تصویب این قانون در مجلس، ضعف ها و کمبودهایی که در قانون قبلی وجود داشته برطرف و در جهت تقویت مدیریت روستایی تلاش می شود.
📌کارهای زیادی در حوزه شوراها و دهیاری ها در وزارت کشور انجام شده و در سه سال عمر دولت تدبیر و امید نیز تلاش شده ضعف هایی که در قانون در این حوزه هست و یا در زمینه تخصیص منابع و امکانات با آن مواجه بوده ایم، جبران شود.
📌اگر به روستاها توجه نکنیم و تحقق توسعه روستایی را نادیده بگیریم باید هزینه چندین برابری را برای آسیب های ناشی از فشار جمعیت به شهرها متحمل شویم.
📌شکاف های اجتماعی، فقر، حاشیه نشینی و آسیب های موجود در جامعه نتیجه عدم نظام برنامه ریزی درست و مهاجرت از روستاها به شهرها می باشد.
📌گر نتوانیم روستاها را توسعه دهیم این دور باطل همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و هر چقدر هم هزینه کنیم نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
📌ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگی در زمینه های مختلف در روستاهای ما وجود دارد که باید از آن بهره برد و با استفاه از این پتانسیل ها زمینه توسعه و پیشرفت همه جانبه روستاها را فراهم کنیم.
📌مدل های توسعه ای که از بیرون تزریق می شود نمی تواند توسعه ایجاد کند، توسعه باید درونزا باشد و این مساله نیازمند امکانات و منابع طبیعی و انسانی است و کشور ما در هر دوی این منابع غنی است.
📌هم اکنون سیاست دولت تحقق توسعه در روستاها است
📌عقل، علم و ضرورت سیاسی ایجاب می کند که توسعه در روستاها اتفاق بیفتد و سیاست دولت نیز هم اکنون بر این امر است و در سه سال گذشته دولت اقدامات مناسبی در این راستا انجام داده است.
📌هم اکنون توانسته ایم در سطح قابل قبولی در زمینه توزیع خدمات پیشرفت داشته باشیم و در حال حاضر کشور ما در این زمینه با قبل از انقلاب و کشورهای همطراز خود در منطقه قابل مقایسه نیست
📌علیرغم فعالیت ها و اقدامات مناسبی که در زمینه های مختلف در روستاها انجام شده در حوزه اشتغالزایی و تولید دچار عقب افتادگی شدید هستیم و بخشی از این عقب ماندگی در بحث اشتغال و تولید به نظام برنامه ریزی، نظام بودجه ریزی، عقب افتادگی تاریخی و نظام پولی و بانکی بر می گردد.
📌اگر در داخل روستاها انگیزه لازم و تلاش وجود داشته باشد بر همه اینها مستولی خواهیم شد و هم اکنون روستاهای زیادی وجود دارند که با این روش عمل کرده و هم اکنون نه تنها مهاجر فرست نبوده بلکه مهاجرپذیر نیز هستند
📌استان کردستان دارای ظرفیت ها و منابع غنی است، اما بدلایل مختلف قبل و بعد از انقلاب، این منطقه از عقب افتادگی هایی برخوردار است و عمق عقب افتادگی های این استان نیازمند توجه ویژه است.
📌اقتصاد مقاومتی فرصتی تاریخی برای کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و با تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار از مشکلات موجود در روستاها و مناطق رفع خواهد شد.
📌در راستای اقتصاد مقاومتی در همه استان ها وزیر معین وجود دارد که موظف است اقتصاد مقاومتی را در آن استان پیاده کند و همه ما باید در راستای محورهای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.
📌در استان کردستان نیز باید استاندار و مسئولان تلاش کنند که اقتصاد مقاومتی با مشارکت واقعی مردم انجام شود
📌هم اکنون تخصیص تسهیلات در کردستان و تقاضا برای سرمایه گذاری پایین است و باید برای رفع این مسائل تلاش شود.
📌توزیع عادلانه منابع و عدالت در برنامه ریزی برای رفع عقب ماندگی ها در سطح ملی و استانی با برنامه ریزی های انجام شده امکان پذیر است و قطعا استان کردستان در آینده وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.
📌کردستان امروز در شرایطی در امنیت کامل قرار دارد که مرزهای این استان در اقلیم کردستان عراق با حوادثی روبرو هستند و بدون شک ادامه این روند به سود دشمنان و به ضرر مسلمانان است.
📌وحدت و انسجام را سرلوحه کارهای خود قرار داده و از هر شرایط و موقعیتی برای توسعه روز افزون استان استفاده کنیم و با وحدت در کارها تلاش کنیم کردستان به سوی توسعه جهش پیدا کند.

  • 17 آبان 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011