معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بارقه امید برای حل مشکلات اداری و استخدامی شهرداری ها

24 آبان 1395
بارقه امید برای حل مشکلات اداری و استخدامی شهرداری ها

بارقه امید برای حل مشکلات اداری و استخدامی شهرداری ها با تصویب لایحه استخدامی شهرداری ها در کمیسیون اجتماعی مجلس .

کلیات لایحه استخدامی شهرداری ها در جلسه روز یکشنبه بیست و سوم آبان ماه به اتفاق آراء به تصویب نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در جلسه مذکور که با حضور مهندس خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور و دکتر سامانی قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس تشکیل شد، نمایندگان وزارت کشور ضمن تشریح مشکلات و آسیب های موجود در حوزه اداری و استخدامی شهرداری ها و سیر تطور قوانین و مقررات موجود در این حوزه به مزایای لایحه تقدیمی به شرح زیر پرداختند.
افزایش انعطاف در حوزه اداری و استخدامی شهرداریها با تصویب آیین نامه توسط هیات وزیران به منظور پاسخگویی به نیازهای روز شهرداری ها، تاکید بر اجرای سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تهیه و تنظیم مقررات اداری و استخدامی شهرداریها و تفاوت قائل شدن بین شرایط و ویژگیهای مختلف شهرداری ها و پیش بینی تهیه سه آیین نامه به تفکیک کلان شهرها، مراکز استانها و سایر شهرداریها از جمله مزایای لایحه تقدیمی بود که در این جلسه به آن ها اشاره شد.
لغو تمام قوانین و مقررات ناسخ و منسوخ از ۶۰ سال گذشته تاکنون که باعث ایجاد مشکل در این حوزه در شهرداریها شده است، پیش بینی مشارکت شوراهای اسلامی شهر از طریق شورایعالی استانها در تنظیم آیین نامه، پیش بینی مشارکت سازمان اداری و استخدامی کشور در تنظیم آیین نامه به دلیل ایجاد هماهنگی میان مقررات اداری و استخدامی شهرداریها با سایر نهادهای عمومی غیر دولتی در کشور سایر مزایای لایحه تقدیمی بود که در این جلسه به آن ها اشاره شد.
توجه به تنوع، گستردگی و پیچیدگی وظایف شهرهای های مختلف در تهیه آیین نامه جدید هم دیگر مزیت لایحه مزبور بود که به ان اشاره شد.
در پایان جلسه پس از بحث و بررسی توسط نمایندگان کمیسیون، لایحه استخدامی شهرداری ها به اتفاق آراء به تصویب اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسید. 

  • 24 آبان 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011