معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۳۰۰ میلیارد ریال برای اشتغالزایی در روستا های سیرجان

7 آذر 1395
اشتغال روستایی

فرماندار سیرجان گفت: در مرحله نخست ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت های معدنی به صورت تسهیلات کم بهره و آسان برای اشتغالزایی در روستا ها اختصاص یافت تا از طریق دهیاری ها و شورایاری های روستایی به جوانان جویای شغل پرداخت شود.

وی افزود: این تسهیلات در قالب صندوق های خرد روستایی به متقاضیان واجد شرایط در روستاها پرداخت می شود و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها موظف به اجرا و نظارت هستند تا بتوان از استعداد و پتانسیل مردم روستا به ویژه جوانان روستایی در راستای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی بهره برد.

وی اظهار کرد: سقف تسهیلات براساس نوع شغل و تولید و تعداد اشتغال تعیین می شود.


در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی روز یکشنبه، منصور مکی آبادی از تشکیل شورایاری های اقتصاد مقاومتی در روستاها خبر داد و افزود: در این طرح ظرفیت و پتانسیل روستاها شناسایی شده و برای تولید یا اشتغال اعتبار لازم به روستاها اختصاص پیدا می کند.
وی افزود: جوانانی که در هر روستا سکونت دارند و به دنبال شغل هستند براساس تخصص و علاقه از طریق دهیاری ها تسهیلات مذکور به آنان پرداخت می شود تا ضمن اشتغال تولیدات یا خدماتشان در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.
آذر امسال با حضور استاندار کرمان در روستای ده زیار بخش چترود، طرح شورایاری های اقتصاد مقاومتی مساجد و محلات شهر و روستاهای استان دوم اجرایی شد.
کرمان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و تشکیل شوراهای اقتصاد مقاومتی در مساجد و محلات از ابتکارات مدیریت استان پس از تقسیم بندی کرمان به هشت منطقه اقتصادی بوده است.

  • 7 آذر 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011