معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

چالش های دهیاری در مدیریت روستا و عدم مشارکت مردم، کمبود بودجه و راه حل آن

8 آذر 1395
اعتمادسازی دهیار در بین مردم روستا با ارائه گزارش عملکرد

یکی از چالش های دهیاری در مدیریت روستا ، عدم مشارکت مردم، کمبود بودجه ، زمانبر بودن گزارش دهی به ادارات و … است.

چالش مدیریت روستا و عدم مشارکت مردمی

چالش مدیریت روستا و عدم مشارکت مردمی

هر کدام از این مشکلات به یک موضوع خاص مربوط می شود اول باید دلیل آنرا مشخص نمود و سپس راه حل  آن را یافت.

در رابطه با عدم مشاکت مردم :

یکی از مهمترین عواملی که می توان ذکر نمود اینست که اهالی در جریان کار دهیاران نیستند و در نتیجه نسبت به آن موضع می گیرند

فرض کنید اگر دهیار بخواهد عوارض سطح روستا یا زباله دریافت کند و برای شروع از هر  خانوار ۵۰۰۰ تومان در ماه که معادل هزینه یک روز تنقلات بچه ها یا کرایه ماشین هم نخواهد شد عوارض دریافت نماید، بیشتر اهالی از پرداخت آن امتناع می نمایند ، چرا که ممکن است در جریان عملکرد دهیار ی نمی باشند و ممکن است ندانند که این مبلغ قرار است چه نفعی به حال روستا داشته باشد.

با توجه به بررسی های انجام شده ، مهمترین عامل آن عدم آکاهی مردم از عملکرد دهیاری بوده و در نتیجه اعتمادسازی صورت نگرفته است.

حال اگر روی آکاه سازی مردم از عملکرد دهیاری و  در جریان قراردادن مردم از آخرین عملکردها و اتفاقات روستا صورت پذیرد و این امر بصورت منظم انجام گیرد و اگر بتوان درست این فرایند را کنترل نمود می توان مردم را با خود همراه نمود.

اعتمادسازی دهیار در بین مردم روستا

اعتمادسازی دهیار در بین مردم روستا

بسیاری از زحمات دهیاران مراجعه به ادارات و گرفتن امتیازات برای روستا است و کسی درروستا از این زحمات شما خبر ندارد.فرضا در تابستان برق منطقه ضعیف است و دهیار با بارها پیگیری در اداره برق این نقیصه را رفع می نمایند . اما ئر نهایت مامورین اداره برق آمده و یا کارهایی که انجام میدهند به نام اداره برق کار انجام می شود و بسیاری از اهالی نمی دانند که این نتیجه پیگیری دهیار بوده است که می توانید با اطلاع رسانی پیامکی ماهانه، اهالی را در جریان عملکرد خود قرار دهید. و اینگونه مردم را با خود همراه سازید.

راه حل: 

بسیاری از دهیاران با استفاده از ابزارهای نوین مانند سیستم های پیامکی یا شبکه های اجتماعی و … بصورت منظم هر ماه گزارش عملکرد خود را بصورت عمومی  منتشر می نمایند تا هم مردم در جریان کار قرار گیرند و هم جوی برای تحول و حرکت در روستا راه بیافتد .

یا در رابطه با درآمدازایی عوارض با همین شیوه می توان مشارکت مردمی را بالا برد و در نتیجه با ابزارهایی مانند نرم افزار مدیریت عوارض که کلیه کارهای ثبت و صدور و دریافت عوارض را مدیریت می نماید به درآمدزایی پرداخت و کمبود بودجه را جبران نمود

 

امروزه بسیاری از این راهکارهای مدیریتی در قالب ابزارهای نوین در یکجا قابل دسترس است که همزمان  کلیه مباحث اطلاعرسانی پیامکی، سیستم درآمدزایی با عوارض ، سیستم گزارش گیری برای ادارات ، سیستم مدیریت نامه و ۳۰ نمونه نامه آماده، و … را در خود دارد تا دهیار به سادگی بتواند با استفاده از این ابزار ، پیشرفت و تعالی روستا را تسریع نماید.

30 نمونه نامه آماده برای دهیاری

برای مشاهده بیشتر از تصاویر نرم افزار ، به بخش معرفی نرم افزار دهیاری مراجعه نمایید.

در صورت نیاز به مشاهده این ابزار و امکانات آن می توانید فیلم را مشاهده و یا کاتالوک آنرا دریافت نمایید.

همچنین می توانید درخواست مشاهده آنلاین نرم افزار را داشته باشید تا بتوانید با خیال آسوده بررسی نمایید که آیا این ابزار می تواند مشکل ما را حل نماید یا خیر؟

مشاوره تلفنی رایگان:۰۱۱-۳۲۲۹۹۸۵۹  و ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۷ و ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۸ و ۰۹۱۱۶۶۶۸۳۰۹

 

  • 8 آذر 1395
  • |
  • دیدگاه
  • |
  1. اكبر خلعتبري گفت:

    با عرض ادب و سلام و ارادت و قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک رمضان
    معروض می دارم که ، ضمن تشکر از زحمات دهیاران عزیز در روستاها ، اما لازم است معروض دارم که ایا بیلان کاری انان نباید برای اهالی مشخص گردد؟ و میزان در امد ماهانه و سالانه و بودجه های دریافتی از دولت و سایر ارگان ها و ..آیا دهیاران و اعضای محترم شورا نباید تخصص لازمه را داشته باشند؟ به عنوان نمونه چه مشکلات عدیده ای برای ساخت یک مسکن روستایی جهت سکونت فرزندان همان روستایی وجود دارد، (( انهم در زمین پدری و داخل طرح در روستا و دارای طرح مسکونی و رعایت حریم انهار و ….))برای اخذ یک مجوز ساخت مسکن انهم جهت سکونت در دوران بازنشستگی از راه های قانونی چه مبالغی باید هزینه کرد و چه مدت زمان باید از این اداره به ان اداره و مهندسین ناظر و ….التماس کرد؟ انهم کسی که از مهندس ناظر و دهیار محترم و… بیشتر برای ساخت منزل تجربه عملی و علمی دارد، و یقینا برای ساخت یک واحد مسکونی با رعایت تمامی شرایط و جهت زندگی در آن ، بیسشتر از آنان تلاش خواهد کرد. مگر نداریم هزاران واحد های مسکونی که در کوچکترین بلایای طبیعی تخریب میشوند و چندین ناظر نیز داشتند؟؟!! و هزاران نا گفته های که قابل تحریر نیستند.
    با تشکر و سپاس مجدد و به امید حل مشکلات واقعی روستا ئیان و…

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011