معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

پنجمین دوره جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها

14 آذر 1395
جشنواره طرح دهیاران

✅جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها

✅چهارمین جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها با هدف ترغیب و تشویق دهیاری‌ها برای انتقال دانش بومی و تبادل تجارب حاصل از اقدامات و فعالیت‌‌های آن‌ها و نیز شناسایی دستاوردهای موفق دهیاری‌ها، توجه به توسعه فرهنگی و اجتماعی روستاها و تقویت بنیه اقتصادی دهیاری‌ها، تقویت عزم ملی، ایجاد همبستگی، افزایش مشارکت روستاییان و کمک به ارتقای سطح سرمایه اجتماعی در روستاها و همچنین تقویت روحیه مدیریت جهادی و نیز خلاقیت و نوآوری در دهیاری‌ها در ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۴ در جزیره کیش برگزار شد.
✅سه دوره اول این جشنواره ملی در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۶ و ۱۳۹۰ برگزار شده و در تمامی دوره‌ها دستاوردهای خلاقانه، ارزشمند و قابل‌ الگوگیری را برای دهیاری‌های سراسر کشور فراهم آورده بود.
✅این دوره از جشنواره همزمان با جشنواره برترین عملکرد شهرداری‌ها در قالب طرح بین‌المللی (Best Practice) و در ششمین همایش «شهر ایده‌آل» طی روزهای ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار شد که در آن از برگزیدگان حوزه روستایی و شهری تقدیر به عمل آمد.
✅این جشنواره ملی می‌تواند به تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری در دهیاری‌ها، تقویت عزم ملی در کمک به توسعه روستاها و افزایش سطح مشارکت مردمی در فعالیت‌های نهاد دهیاری، ترویج فرهنگ مدیریت جهادی در دهیاری‌های کشور و در نهایت حرکت به سوی توسعه پایدار روستایی در ایران منجر شود. در ادامه نگاهی داریم به طرح برگزیده اول در چهارمین جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها- دی‌ماه ۱۳۹۴:

🔴عنوان طرح: طرح توانمندسازی جامعه محلی از طریق تشکیل صندوق روستایی- دهیاری روستای کمکوئیه از توابع استان یزد.

🔻روستای کمکوئیه از توابع دهستان آسفیج بخش آسفیج شهرستان بهاباد در استان یزد با ۷۷ خانوار و ۲۸۳ نفر جمعیت (طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰)

🔻مشخصات دهیار روستای کمکوئیه: آقای عباس توکلی ۴۰ ساله با تحصیلات دیپلم
🔻هدف اصلی طرح ایجاد مشاغل خرد با بازده بالاست لذا سعی شده طرح‌های اشتغال‌زایی که ابتدا با اعتبارات خرد قابل اجرا هستند، راه‌اندازی شوند. به طور متوسط میزان هزینه اجرای هر طرح اشتغال‌زا ۳ میلیون تومان بوده است و موجودی صندوق در هنگام جشنواره ۳۵ میلیون تومان بود. ۲۸ طرح وام گرفته و ۲۸ مورد اشتغال‌زایی صورت گرفته و ۷ مورد یعنی یک‌چهارم وام‌ها به زنان اختصاص یافته است. طرح موجب توسعه روستا و مهاجرت معکوس شده است.
🔻دراین طرح، گروه‌های اصلی در روستا توسط دهیاری شناسایی شده‌ (شامل معتمدین، مستعدین، حاشیه‌ای، شاغلین) و متعاقباً سازمان‌دهی شده و صندوق را تشکیل داده‌اند.
🔻پنجمین دوره این جشنواره در نیمه دوم سال جاری با مشارکت دهیاری‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد و دهیاران این فرصت را دارند تا با ارائه پاورپوینت طرح مربوط به دهیاری روستای خود از طریق دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های استان مربوطه در چارچوب نظام‌نامه ابلاغی در این جشنواره شرکت نمایند.
@dehyariha_moa 

  • 14 آذر 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011