معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

چه کسی طرح توسعه روستا را تنظیم می کند؟

9 بهمن 1395

چه کسی طرح توسعه روستا را تنظیم می‌کند؟ بنیاد مسکن؟
بله؛ در این چهار دوره‌ای که شوراها و دهیاری‌ها به‌شکل رسمی و قانونی شکل گرفته است، روستاها جان تازه‌ای گرفته‌اند. بااینحال اکنون جایگاه شورا و دهیاری درحال تضعیف است. همان‌طورکه اشاره شد، اصل یک‌صدم «اصل نظارت شورا بر تمام امور اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است» اما عملا می‌بینیم این شورا دارای چنین اختیاراتی نیست .

یعنی شورای روستا در طرح‌های توسعه‌ای نقشی ندارد؟
شورا در بنیاد مسکن و در طرح‌های توسعه و در کمیسیون‌ها حضور دارد، اما نمی‌تواند نظر بدهد! درحالی‌که ادارات همه نظر می‌دهند! ما فقط در جلسات «حضور» داریم! این درحالیست که شخصی که در روستا و شورای روستاست، بهتر می‌داند سمت‌وسوی توسعه روستایش لازم است به کدام جهت باشد و بیشتر به منافع روستا آشناست. اما مسکن و شهرسازی، استانداری، فرمانداری و بنیاد مسکن همه نظر می‌دهند و ما فقط نظاره‌گر هستیم!
یک مسئله این است که طرح «هادی» روستاها را براساس معیارهای طرح هادی شهرها می‌بندند. درصورتی‌که روستا جایگاه دیگری دارد. درحال‌حاضر باید کار مردم روستا را حفظ کنیم؛ پس باید دامداری در روستا ادامه داشته باشد. اما می‌گویند دامداری در روستا نباشد و باید به خارج روستا برود! خارج از روستا هم که باشد، امکانات نمی‌توانیم بدهیم. الان در روستای ما، می‌گویند دامداری نباید در داخل روستا باشد! به نظر شما اگر یک روستایی بخواهد اصالت و شغل خود را حفظ کند، لازم است دامداری و کشاورزی پابرجا باشد یا نباشد؟

  • 9 بهمن 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011