معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

کارآفرینی با پرورش زالو

2 اسفند 1395

 

در ازای مبلغی که به عنوان سرمایه در نظر می گیرید، حدودا دو برابر سود دریافت خواهید کرد؛ یعنی ۲۰ میلیون برابر با ۴۰ میلیون خواهد بود.

با توجه به با اهمیت شدن پرورش زالوی طبی در چندین سال اخیر در ایران و دنیا، پرورش زالو علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است و دلیل این جذابیت بازگشت سرمایه بسیار مناسب و بازار فروش بکر زالو می باشد. تکثیر و پرورش زالو یکی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی قابل انجام است و این امر علاوه بر ایجاد اشتغال، کمک بسزایی در ایجاد درآمد برای خانوارها دارد و توسعه این صنعت را رونق می بخشد.

در روش پرورش لارو زالو به صورت خانگی می توان با سرمایه کم، درآمد بسیار مناسبی را در مدت شش ماه بدست آورد. به فرض مثال با یک سرمایه کم و یک فضای کوچک به راحتی می‌توان با قراردادن وسایلی همچون یخچال و ظروف پلاستیکی و … و مقداری لارو در ماههای خرداد و تیر (پایین‌ترین قیمت خود را به علت وفور صید در طبیعت دارا می‌باشند) و فروش آن در ماههای آبان، آذر و دی با قیمت نرمال به سود مناسبی دست پیدا کرد که نسبت به سرمایه‌گذاری و وقت قرار داده شده توجیه بسیار مناسبی را دارا می‌باشد. برای تهیه لارو زالو حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید . لاروها در حکم سرمایه ی شما هستند پس باید در تهیه آن ها دقت کنید. مانند هرچیز دیگری، زالوها نیز گونه های مختلفی دارند اعم از سمی ، غیربهداشتی ، پزشکی و طبی و…؛ بعد از بزرگ شدن لاروها، زالوهایتان را می توانید به مراکز مختلف و یا مراکز حجامت بفروشید.

در روش خانگی به راحتی می‌توان در گل همراه زالو، زالو را در یخچال در دمای ۷ درجه سانتیگراد بیش از یک ماه نگهداری نمود بدون اینکه هیچ‌گونه آسیبی به زالو و قدرت مکندگی آنها وارد گردد. البته شایان ذکر است پس از گذشت مدت زمان یک ماه حتماً گل تعویض گردد زیرا زالو به خاطر پوست‌اندازی که دارند به نوعی از خود لعاب پس می‌زنند که باعث از بین رفتن شرایط مناسب نگهداری زالو در آن بستر می‌گردد. همچنین رطوبت گل در گونی نخی که در آن گذارده می‌شود باید به نحوی باشد که آب از گونی چکه ننماید و همچنین گونی خشک نباشد.

چنانچه در یخچال در بطری نگهداری شود و بستر نگهداری آب باشد، بهتر است هر ۴ روز یکبار آب بطری تعویض گردد و ابعاد بطری بستگی به اندازه و تعداد زالو دارد مثلاً برای ۱۰۰۰ عدد لارو زالو می‌توان بطری ۵ لیتری در نظر گرفت (لارو هر ۵ لیتر ۱۰۰۰ عدد، بچه زالو هر ۵ لیتر ۲۵۰ عدد، متوسط طبی هر ۵ لیتر ۱۰۰ عدد، زالو مولد هر ۵ لیتر ۵۰ عدد) ولی در این صورت هر ۲ روز یکبار باید آب بطری را تعویض نمود. اگر بخواهید تولید کننده لارو باشید باید از شکل خانگی بیرون آمده و محیطی صنعتی یا نیمه صنعتی را فراهم کنید.

در ازای مبلغی که به عنوان سرمایه در نظر می گیرید، حدودا دو برابر سود دریافت خواهید کرد؛ یعنی ۲۰ میلیون برابر با ۴۰ میلیون خواهد بود .سود ناشی از این کار بابت زحمت شما است، حتما می پرسید کدام زحمت! در کار پرورش شما باید روزی دو بار زالوها را چک کنید؛ زندگی زالوها به صورت گروهی است. بنابراین اگر کوچکترین بیماری ای بگیرند دست کم ۱۰۰۰ زالو درگیر می شوند و ۱۰۰۰ زالو ضرر می کنید. شاید در نگاه اول روزی دو بار سرکشی ساده به نظر بیاید اما در عمل خواهید دید که اینگونه نیست. برای آنکه زحمت شش ماهه شما در پرورش لاروها به درستی نتیجه دهد بهتر است از تجربیات افرادی که این مسیر را طی کرده اند استفاده کنید، پکیج های آموزشی و … هر چند عالی ولی باز هم نمی توانند جای آموزش و پشتیبانی حضوری را بگیرند. در این زمینه نیز برخی گروه ها با تجربه و دانش فراوانی که در زمینه پرورش و تکثیر زالو دارد می تواند پشتیبان و همراه شما در هر مرحله از اجرای فارم پرورش زالو به صورت خانگی، نیمه صنعتی و یا صنعتی در سراسر ایران باشد./ زارعی

  • 2 اسفند 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011