معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اجرای پروژه های مدیریت پسماند در بیش از ۸ هزار شهر و روستا از محل اعتبارات بند و تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۵

3 اردیبهشت 1396
اجراي پروژه هاي مديريت پسماند در بيش از 8 هزار شهر و روستا از محل اعتبارات بند و تبصره 6 قانون بودجه سال 1395

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و در قالب اعتبارات بند و تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۵، بیش از ۸ هزار پروژه مدیریت پسماند در شهرها و روستاها اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود احمدی که صبح شنبه دوم اردیبهشت در مراسم روز جهانی زمین پاک در سازمان حفاظت محیط زیست سخن می گفت، افزود: ۳۲۲ پروژه مدیریت پسماند در ۴۶۳ شهر و ۷۶۸۲ روستا مشتمل بر ساماندهی محل های دفن پسماند، ایجاد و تکمیل تاسیسات پردازش و کمپوست و نیز اجرای طرح های تفکیک از مبدا در دستور کار سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در این راستا ۲۴۶ شهر و ۶۵۵۳ روستا نسبت به ایجاد و یا ساماندهی محل های دفن مشترک شهری و روستایی خود در قالب ۷۶ پروژه اقدام نمودند.
احمدی همچنین اظهار کرد: همچنین ۱۹ واحد پردازش و کمپوست با تحت پوشش قرار دادن ۱۱۶ شهر و ۱۰۰۳ روستا ایجاد و یا تکمیل شد.
وی افزود: همچنین اجرای طرح های تفکیک از مبدا در ۱۰۱ شهر و ۱۲۶ روستا از محل اعتبارات مذکور صورت گرفته است.
احمدی در ادامه به آمار پسماندها در کشور در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: روزانه ۵۰ هزار تن پسماند در شهرها و روستاهای کشور تولید می شود و سرانه تولید آن در شهرها ۷۱۰ گرم ، روستاها ۴۷۰ گرم و کلانشهرها ۸۰۰ گرم است.
وی افزود: بر اساس برنامه پنج ساله مدیریت پسماندهای عادی در کشور، باید میزان تولید پسماند به میزان ۱۰ درصد کاهش یابد، همچنین به طور متوسط هفت درصد پسماندها در کشور به صورت تفکیک شده جمع آوری می شوند که قرار است بر این اساس تا پایان این برنامه به ۳۰ درصد افزایش یابد و حداکثر ۲۰ درصد از پسماندها بصورت بهداشتی دفن و مابقی براساس روش های اصولی بازیافت شود.
وی همچنین گفت: البته در مدیریت پسماند چند چالش وجود دارد که عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی ذیربط، عدم تامین منابع مالی پایدار، عدم افزایش متناسب خرید تضمینی برق تولیدی از پسماند، عدم اختصاص یارانه به کود کمپوست، عدم راه اندازی صندوق ملی محیط زیست، عدم تحقق بهای خدمات مدیریت پسماند، چالش های متعدد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش مدیریت پسماند و کمبود نیروی متخصص انسانی در شهرداری ها برخی از این چالش ها بوده است.

  • 3 اردیبهشت 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011