معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

واگداری بیش از ۸ هزار دستگاه انواع ماشین آلات و ۸۰۰ هزار تن قیر در دولت تدبیر و امید.

10 اردیبهشت 1396
بیش از 8 هزار دستگاه انواع ماشین آلات و 800 هزار تن قیر در دولت تدبير و اميد واگذار شد

خندان دل: بیش از ۸ هزار دستگاه انواع ماشین آلات و ۸۰۰ هزار تن قیر در دولت تدبیر و امید واگذار شد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری های و دهیاری های کشور در تشریح کمک‌های دولت به شهرداری‌ها گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۸ هزار دستگاه انواع ماشین آلات موردنیاز شهرداری ها و دهیاریها و تجهیزات و همچنین ۸۰۰ هزار تن قیر در اختیار شهرهای کوچک قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، هوشنگ خندان دل عصر شنبه نهم اردیبهشت در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها در برج میلاد تهران با بیان مطلب فوق گفت: در طول دولت تدبیر و امید علی رغم وجود محدودیت‌های مالی برای شهرهایی همچون اصفهان، شیراز و تبریز شاهد افتتاح فاز یک متروی آنها بودیم.
خندان دل در ادامه گفت: متاسفانه روند نامناسب توزیع جمعیت در کشور ادامه دارد به شکلی که در حال حاضر ۷۴ درصد جمعیت کشور در شهرها مستقر شدند که حدود ۴۰ درصد این جمعیت تنها در هشت شهر کشور استقرار پیدا کرده و ۱۲۳۸ شهر دیگر مابقی جمعیت را در خود جای داده است. این در حالی است که ۱۰۸۰ شهر کشور جمعیتی کمتر از ۵۰ هزار نفر دارند.
وی تاکید کرد: در سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان در شهرداری‌های در قالب بودجه‌های مصوب هزینه شده است اما توزیع این هزینه‌ها متعادل نبوده است.
 
رئیس سازمان شهرداری های و دهیاری های کشور با تاکید بر لزوم شفافیت مالی در شهرداری‌ها تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم بررسی صورت‌های مالی شهرداری‌ها در برخی شهرهای بزرگ با تاخیر انجام می‌شود که این علامت خوبی را به جامعه نمی‌دهد.
خندان دل تاکید کرد: در سال گذشته شهرداری‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات به شهروندان پول هزینه کردند که نظارت بر درست مصرف کردن این مبالغ به شوراها سپرده شده است.
وی افزود: در دولت منابعی که توسط دستگاه‌های اجرایی مصرف می‌شوند از سوی دستگاه‌های نظارتی متعدد مورد رصد قرار می‌گیرند. چرا که چنین موضوعی با افکار عمومی مرتبط است و شهروندان نسبت به آن حساسیت دارند و در چنین شرایطی نظارت بر هزینه‌های انجام شده توسط شهرداری‌ها نیز بر عهده شوراهاست.
 
رئیس سازمان شهرداری های و دهیاری های کشور در بخش دیگری از سخنانش ادامه با بیان اینکه حاشیه نشینی از منظر خرد و کلان مشکلات زیادی را در کشور ایجاد کرده است، افزود: در ایران بیش از ۸۰ میلیون نفر زندگی می کنند و در حال حاضر در عرصه جمعیتی با ۲ پدیده مواجه هستیم که یکی از این ۲ پدیده جابجایی جمعیت از روستا به شهرها و یکی دیگر جابجایی جمعیت از شهرهای کوچک به سوی شهر های بزرگ است.
خندان دل تصریح کرد: حاشیه نشینی نیز پیامد این جابجایی جمعیت است که در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی چه از منظر کلان جمعیتی و چه از منظر خرد مانند خانواده، مشکلات زیادی در کشور ایجاد کرده است و برای مقابله با آن باید در نظام برنامه ریزی تجدید نظر کنیم که در این تفکر هم هیچ نهادی موثرتر از شوراهای شهر و روستا نیست.
 
خندان دل در ادامه گفت: تنور خدمت به مردم هیچگاه سرد نمی‌شود و با وجود شورایی‌ها هر روز شاهد گرم‌تر شدن تنور خدمت به مردم خواهیم بود ، در هر کشوری از جمله ایران اسلامی جمعیت ساکن نیازمند ارائه خدمات هستند و حکومت‌ها نیز خود را ملزم به برآورده کردن انتظارات و نیازهای شهروندان در قالب‌های سازمان یافته می‌دانند.
وی افزود: ایجاد بسترهای لازم برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان نقش بسزایی در کیفیت خدمات ارائه شده دارد. نهادهای عمومی غیر دولتی در همه جوامع کارآمدی خود را به طور موثر در ارائه خدمات به شهروندان باید به اثبات برسانند و بی تردید در این مسیر میزان مشارکت مردم برای اداره امور شهر نیز هر چه افزایش پیدا کرده و موجب ارائه خدمات بهتر خواهد شد.
 
خندان دل ادامه داد: امروز تمرکز بیش از حد نیروی انسانی در شهرداری‌ها یکی از نگرانی‌های موجود در شهرهاست به شکلی که در یک ارزیابی کلان در شهرداری‌ها بین سه تا پنج برابر حد نیاز شاهد تمرکز نیروی انسانی هستیم.
وی اضافه کرد: البته این پدیده در شهرداری‌های شهرهای بزرگ و کوچک دیده می‌شود، امری که احتمال ناکارآمدی اداری، افزایش بوروکراسی و نارضایتی مردم را به همراه دارد و به طور قطع این تمرکز نیروی انسانی موجب فساد مالی نیز خواهد شد.
 
خندان دل تاکید کرد: باید در شهرداری‌ها شفافیت انجام کار و مشخص بودن رویه‌ها به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد و شهروندان با رفتارهای متغیر مواجه نباشند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با اشاره به تهیه لوایحی متناسب با بهبود عملکرد شهرداری‌ها و شوراها در وزارت کشور افزود: لوایحی در جهت اصلاح قوانین ناظر بر فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا و نحوه انتخاب شهرداران و نظارت شوراها تهیه و به دولت تقدیم شده است.
وی گفت: لایحه استخدامی شهرداری‌ها در همین خصوص تهیه و به دولت تقدیم شد. حدود یک سال پیش این لایحه توسط دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. در حال حاضر نیز پیگیر هستیم که بررسی این لایحه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین لایحه دهیاری‌ها برای امور استخدامی دهیاران و وظایف آنها تهیه و به دولت ارسال شده است.
وی افزود: در حوزه‌های پسماند، فضای سبز، آتش نشانی و میادین میوه و تره‌بار نیز مورد به مورد با همکاری شهرداری‌ها و شوراها موضوعات مورد بررسی قرار گرفته و اسنادی تحت عنوان اسناد آسیب شناسی تقدیم دولت شد که در همین راستا بیش از هفت مصوبه از دولت اخذ شده است.

 

منبع: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

  • 10 اردیبهشت 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011