معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال ۱۳۹۶ ابلاغ شد

11 اردیبهشت 1396
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال ۱۳۹۶ به ‌منظور ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران، اعم از تمام‌وقت و پاره‌وقت، و ایجاد وحدت رویه در این‌خصوص به استانداری ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سعید‌رضا جندقیان با بیان خبر فوق اظهار کرد: در اجرای مفاد آئین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور، مصوب۱۳۸۳ هیأت وزیران، و بخشنامه شماره( ۲۵۳۹۹۴ مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۵)وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال جاری در ۱۸ ماده و دو تبصره از سوی رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد.وی در خصوص این دستورالعمل گفت: بر اساس ماده یک این دستورالعمل، حقوق مبنای دهیاران برای دهیاری‌های درجه ۱ تا ۶ در بدو به‌کارگیری به میزان حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار در هر سال تعیین می‌شود که این رقم در سال جاری روزانه به میزان ۹۷۷/۳۰۹ ریال (سی‌صد و نه هزار و نهصد و هفتاد و هفت ریال) تعیین شده است و در صورتی‌که یک‌سال از خدمت دهیار گذشته‌باشد، روزانه یک پایه به مبلغ فوق‌الذکر اضافه خواهد شد.

جندقیان مصوبات شورای‌عالی کار را در زمینه میزان کمک هزینه عایله‌مندی و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار ملاک عمل برای پرداخت به دهیاری‌ها دانست و اعلام نمود: کمک هزینه مسکن نیز بر اساس مصوبه ۲۷/۰۸/۹۵ هیات محترم وزیران قابل پرداخت می‌باشد.

وی افزود: به کلیه دهیاران کشور فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده شغل» بر اساس مدارک تحصیلی دهیاران تعلق خواهد گرفت که این رقم در مورد دهیاران با تحصیلات فوق دیپلم به میزان ۵ درصد حقوق مبنا، دهیاران با مدرک لیسانس ۱۰ درصد و در مورد دهیاران با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر، به میزان ۱۵ درصد حقوق مبنا خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین فوق‌العاده‌ای بر اساس درجه دهیاری‌، تحت عنوان «مزایای سرپرستی» پرداخت می‌شود که این رقم در دهیاری‌های با درجه یک و دو به میزان ۱۰ درصد حقوق مبنا، در دهیاری‌های درجه سه و چهار۲۰ درصد و در دهیاری‌های درجه پنج و شش به میزان ۳۰ درصد حقوق مبنا تعیین شده است.
جندقیان در ادامه با اشاره به ماده (۱۰) دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران، گفت: حسب شاخص‌های کارایی، به دهیاران واجد شرایط فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده کار‌آیی» متناسب با درآمد دهیاری، میزان کارایی و بهره‌وری دهیار و اجرای عملیات عمرانی دهیاری پرداخت خواهد شد.

وی افزود: شاخص‌هایی که در این دستورالعمل برای پرداخت فوق‌العاده کارآیی پیش‌بینی شده، ارزیابی عملکرد دهیاری‌ها و پیشرفت عملیات عمرانی می‌باشد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: چنانچه دهیاری بر اساس شاخص‌های مندرج در نظامنامه ارزیابی عملکرد دهیاری‌ها که پیش از این از سوی دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شده، جزء ۱۰درصد از دهیاری‌های استان که حایز بالاترین امتیاز شده‌اند، باشد با اخذ تأییدیه دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ذی‌ربط، دهیار مربوطه از فوق‌العاده کارآیی، به میزان حداکثر ۱۰درصد حقوق مبنای ماهیانه که به صورت سالیانه محاسبه و در پایان سال مالی قابل پرداخت می‌باشد، برخوردار خواهد شد.

جندقیان همچنین اظهار کرد: چنانچه عملیات عمرانی در طول یک سال و در دوره خدمت دهیار در این سمت، طبق برنامه‌های مصوب و در قالب بودجه مصوب انجام شده‌باشد، به میزان ۵ در هزار بودجه عمرانی دهیاری، مشروط بر این‌که سقف آن از ۳ برابر حقوق مبنا و فوق‌العاده شغل ماهیانه بیشتر نباشد، قابل پرداخت است.جندقیان همچنین درخصوص نحوه پرداخت اضافه‌کاری به دهیاران افزود: با عنایت به درجه دهیاری‌ها، به دهیارانی که علاوه بر ساعات مقرر اداری انجام وظیفه نمایند، اضافه کاری حداکثر به میزان ۴۰ ساعت برای دهیاری‌های درجه یک و دو، ۶۰ ساعت برای دهیاری‌‌های درجه سه و چهار و ۸۰ ساعت برای دهیاری‌های درجه پنج و شش با تصویب شورای اسلامی روستا و تایید بخشدار مربوطه و در صورت تامین اعتبار، با رعایت مقررات قانون کار، قابل پرداخت می‌باشد.

وی در مورد سایر موارد و مزایای پیش‌بینی نشده در این دستورالعمل افزود: قوانین و مقررات مندرج در قانون کار و تامین اجتماعی ملاک عمل برای دهیاری‌ها خواهد بود.
جندقیان در پایان تاکید نمود: اجرای صحیح این دستورالعمل و نظارت کامل بر آن بر عهده معاونین عمرانی استانداری‌های کشور می‌باشد.

منبع: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

دهیاران گرامی میتوانند برای ارائه گزارش عملکرد به جهت دریافت حقوق و مزایای خود به فرمانداری، بخشداری و دیگر سازمان ها و نهاد های دلخواه از نرم افزار جامع دهیاری ترز استفاده نمایند.


🔴 برای سفارش محصول مدیریت روستا لطفا بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید

شماره تماس: ۰۱۱۳۲۲۹۰۱۳۴ در ساعات کاری(۸:۳۰ الی ۱۶) و در ساعات غیراداری با شماره ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۸ آقای مهدی زاده تماس حاصل نمایید.

  • 11 اردیبهشت 1396
  • |
  • ۵ دیدگاه
  • |
  1. بنده دهیار روستا هستم وظیفه دارم خدمت کنم

  2. ناشناس گفت:

    آیا برای دهیاران پاره وقت اضافه کاری شامل میشه

  3. با سلام.واقعا به شخصه نهایت تشکر را دارم به خاطر برنامه کاملا جامع و کاملی ک جای هیچ ابهامی را برای مخطب نذاشته بسیار عالیست

  4. Hani گفت:

    قیمت این نرم افزار چنده
    ۰۹۱۷۲۹۰۵۰۱۶

  5. سیدمرتضی.اتش نشان روستایی گفت:

    باسلام بنده اتش نشان روستاهای قزوین هستم.متاسفانه گفتهای شما هیچ کدام برای ما عملی نشده مانند.اضافه کار.حق شیفت.ایاب ذهاب.ازحقوقمانضی هستیم مگر بااتش نشان شهری چ فرقی هست چ بسا سختر…

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011