معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۹۵ درصد محصولات کشاورزی کشور در مناطق روستایی و عشایری تولید می شود

21 اردیبهشت 1396
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

در حال حاضر ۹۵ درصد از تولیدات کشاورزی و تامین غذای مورد نیاز مردم توسط روستاییان انجام می شود و از این میزان بالغ بر ۶۷ درصد محصولات به کلان شهرها  انتقال می یابد بر همین اساس توجه به روستاها و خدمات رسانی به روستاییان باید بیش از پیش در مرکز توجه قرار گیرد .

 

محصولات کشاورزی روستایی و عشایری

به گزارش روابط عمومی فرمانداری پاکدشت، سعید رضا جندقیان بیدگلی که شش مهر در جمع دهیاران استان تهران سخن می گفت، افزود: از ابتدای تاسیس نهاد دهیاریها بالغ بر ۸ هزار و صد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار به آنها اختصاص یافته که این مبلغ در دولت تدبیر و امید بالغ بر ۵.۶۲ درصد یعنی چیزی در حدود ۵۵ هزار و هشتاد میلیارد تومان می باشد و این نشان از عزم جدی دولت درحمایت از این نهاد می باشد.
وی در توصیف اهمیت روستاها گفت : اندیشمندان بسیاری بر این باور بوده اند که لازمه ایجاد تمدن وجود سه عنصر جمعیت ، هنر و تولید می باشد که تنها عرصه های روستایی این سه اصل مهم را با خود دارا می باشد.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت توسعه گفت : بنا به فرموده مقام معظم رهبری توسعه از سه کلمه تشکیل شده که همانا تعالی شان انسانی است در این راستا اگرچه ما در امر توسعه عمران و آبادانی روستاها و ارائه خدمات به روستاییان گام های مثبتی برداشته ایم اما نتوانسته ایم اصالت و ظرفیت های اصیل روستایی را حفظ کنیم زیرا که این امر لازمه توسعه صد درصدی است .
جندقیان ادامه داد : ما باید با شناخت توانمندیها و استعداد های درونی خود درجهت شکوفایی هرچه بهتر آنها گام برداریم و هرزمان توانستیم تفکر دهاتی پنداری را از جامعه به ظاهر فرهنگی و فرهیخته خود بزداییم مطمئن باشید که ما رو به سوی توسعه درحرکت هستیم .
وی همچنین در زمینه نمایشگاه روستایی و عشایری استان تهران که در حال برگزاری است، گفت : نمایشگاه استانی روستایی و عشایری حال حاضر که در شهرستان پاکدشت برگزار می شود یکی از با کیفیت ترین نمایشگاه های روستایی و عشایری کشور است و حقیقتا تلاشهای بسیاری برای برگزاری آن انجام شده است.
مراسم گردهمایی دهیاران استان تهران با حضور دکتر سعید رضا جندقیان بیدگلی معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، رحیم سلیمانی راد مدیر کل روستایی و شوراهای استانداری تهران ، علی صادقی فرماندار پاکدشت و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در محل برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی دستاودها و توانمندی های دهیاری ها ، روستاییان و عشایر شریف استان تهران که به میزبانی شهرستان پاکدشت تدارک دیده شده است برگزار شد.

  • 21 اردیبهشت 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011