معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آب‌رسانی به ۸۱ هزار جمعیت روستایی یزد به صورت سیار

3 خرداد 1396
آب‌رساني به 81 هزار جمعيت روستايي يزد به صورت سيار

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از آب‌رسانی سیار به بیش از ۸۱ هزار نفر جمعیت ساکن در ۲۹۵ آبادی و روستای استان خبر داد.
«محمد فاتحی» در این رابطه خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت روستایی استان

ساکن در ۳۳۳ روستای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند. البته آبرسانی به بیش از ۸۱ هزار نفر جمعیت در ۲۹۵ آبادی و روستای استان نیز به طور همزمان توسط آب‌رسانی سیار از طریق تانکر صورت می‌گیرد.

وی در مورد منابع تامین آب روستاهای استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر آب‌رسانی به روستاهای استان از طریق ۳۳۳حلقه چاه ، ۴۷ رشته قنات، ۱۵ دهنه چشمه و مابقی از محل آب انتقالی صورت می‌گیرد .

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد در حال حاضر از طریق ۴۰۶ باب مخزن زمینی، ۳۰ باب مخزن هوایی، یک هزار و ۶۵۸ کیلومتر خط انتقال، چهار هزار و ۴۰۳ کیلومتر شبکه توزیع و ۸۱ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت بیش از ۷۸ هزار و ۵۴۷ مترمکعب در روز، آبرسانی به روستاهای استان را انجام می‌دهد.

مدیر عامل آبفار یزد یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۵ هزار و ۳۴۷ انشعاب روستایی تحت پوشش این شرکت قرار دارد که از این تعداد ۸۷ هزار و ۹۹ مورد انشعاب خانگی و مابقی انشعاب غیرخانگی هستند .

وی گفت: در حالی که میزان مصرف آب مشترکان این شرکت در سال ۹۵ نسبت به سال قبل ۰.۰۱ درصد افزایش یافته، میزان درآمد این شرکت نسبت به سال قبل نیم درصد افزایش داشته است.

وی همچنین تصریح کرد : در سال ۹۵ میزان درصد وصول مطالبات این شرکت ۸۵ درصد بوده و ۷۶ درصد پرداخت‌ها نیز به صورت غیرحضوری انجام شده است .

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فرهنگ‌سازی، تجهیز اکیپ قطع و وصل در راستای وصول مطالبات، اهمیت دادن به بخش تشویق و تنبیه در قراردادهای تعمیر و نگهداری بابت پیگیری وصول مطالبات، رصد کردن انشعاب‌های پرمصرف و ارسال اخطار مبنی بر رعایت الگوی مصرف، از جمله اقدامات این شرکت در راستای پرداخت غیرحضوری قبوض آب بوده است.

فاتحی به دیگر اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: استانداردسازی قسمتی از انشعاب‌ها، تعویض کنتورهای خراب به تناسب اعتبارات تخصیص یافته، پیمایش پرونده‌ای و انشعاب‌های تعدادی از روستاهای استان نیز در راستای بهبود الگوی مصرف و افزایش درآمد این شرکت انجام شده است.

  • 3 خرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011