معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اجرای طرح بیمه منازل روستایی خراسان شمالی تمدید شد

3 خرداد 1396
بیمه منازل مسکونی خراسان شمالی

محمدحسین علی نیا سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این استان در اقدامی خوب، نسبت به بیمه منازل مسکونی در روستاها اقدام کرده است و امسال برای دومین سال، تمام واحدهای مسکونی
در برابر حوادث طبیعی بیمه می شوند.

وی افزود: خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی روستایی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال جبران می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره جبران خسارت های حادثه زلزله هفته گذشته گفت: ارزیابی میزان خسارات وارد شده از زلزله به منازل مسکونی در روستاها توسط کارشناسان بیمه در حال انجام است.
علی نیا اظهار کرد: از کارشناسان بیمه درخواست شده است تا به کار ارزیابی خود سرعت دهند تا بتوانیم نسبت به جبران خسارت ها اقدام کنیم.
وی افزود: در زلزله شنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه گذشته، به بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در شهر و روستاهای استان خسارت وارد شد که ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و مابقی در روستاها گزارش شده است.
وی با بیان اینکه پنج هزار واحد در گلستان شهر بجنورد دچار خسارت شده است تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرها نیاز به بازسازی دارند و هفت هزار و ۵۰۰ واحد نیز نیاز به تعمیرات پیدا کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: در روستاها نیز دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به علت شدت خسارت، نیاز به بازسازی دارند و دو هزار و ۱۰۰ مورد نیز نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
وی گفت: برای بازسازی هر واحد خسارت دیده در روستاها ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ۴ درصد و در شهرها ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات۵درصد تزریق می شود و علاوه بر آن برای کمک به بازسازی واحدهای خسارت دیده در روستاها ۵۰ میلیون ریال و در شهرها ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: تیمی متشکل از کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان بررسی میزان خسارت های زلزله در شهرها را بر عهده دارند که تا کنون به پنج هزار واحد از هفت هزار واحد در گلستان شهر مراجعه داشته و تشکیل پرونده داده اند.
وی تصریح کرد: بررسی بیشتر بروز خسارت ها به واحدهای مسکونی توسط کمیته ای متشکل از کارشناسان راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می شود تا نوع حادثه ها و علت آن مورد تحلیل قرار گیرد.
علی نیا افزود: برای اسکان اضطرای در مناطق زلزله زده شهری و روستایی، سه هزار و ۳۰۰ تخته چادر و چهار هزار و ۵۰۰ تخته پتو توزیع شده است و اکنون مشکلی در زمینه اسکان حادثه دیدگان وجود ندارد.
ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه گذشته، زلزله ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در شهرستان بجنورد و مانه و سملقان حادث شد که در آن ۲ نفر فوت و بیش از ۵۰۰ نفر مصدوم شدند.

  • 3 خرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011