معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

افزایش ۴۰ درصدی حضور زنان روستایی در شوراهای مازندران

3 خرداد 1396
حضور زنان در شوراهای روستاهای مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت : آمار زنان عضو شورا در مناطق روستایی این استان در دوره پنجم ۴۰ درصد در مقایسه با دوره چهارم
بیشتر شده است .

علیرضا یونسی افزود: در دوره پنجم ۲۰۵ زن به عضویت شوراهای اسلامی روستاهای مازندران در آمدند.آمار زنان عضو شورای چهارم در روستاهای مازندران ۱۷۲ نفر بود.
وی گفت:در مازندران از ۱۸ هزار نفر داوطلبی که برای انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی ثبت نام کرده بودند،حدود ۶ درصد زن بودند که در مقایسه با دوره چهارم افزایش۲۱ درصدی داشت. معاون استاندار مازندران همچنین خاطر نشان کرد :در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ، آمار زنان راه یافته به شورای شهرهای مازندران ۳۳ درصد کاهش یافت .

وی افزود : هم اکنون ۲۴ زن عضو شوراهای اسلامی در ۵۸ شهر مازندران هستند ولی در انتخابات دوره پنجم تنها ۱۸ نفر موفق شدند به این پارلمان محلی راه یابند.

یونسی گفت: که در مجموع حدود ۲۵ درصد از زنانی که در مازندران نامزد شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند موفق به راهیابی به این نهاد شده اند.

براساس آمار هم اکنون هفت هزار و ۷۳۵ نفر در مازندران عضو شورای اسلامی شهر و روستا هستند. ۳۴۰ نفر از این تعداد عضو شورای ۵۸ شهر استان هستند.

بررسی آمار ستاد انتخابات مازندران نشان می دهد که حدود ۶ درصد از منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرها و کمتر از ۵ درصد منتخبین روستاییان در این نهاد مردمی را زنان تشکیل می دهند.

  • 3 خرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011