معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اولین روستای اینترنتی!

27 خرداد 1396
شاهکوه-اولین روستای اینترنتی ایران

روستایى که نه برق داشت و نه آب، سال۷۹ همزمان با ورود تلفن به آن دیار از اینترنت برخوردار شد…آن هم با سرعت ۲ Mb/s !!!

اکنون یک میلیون نفر از سراسر دنیا از سایت شاهکوه دیدن کرده اند، روستاى قرن آباد محل قشلاق شاهکوهى هاست ، مردم این روستا منطقه را تبدیل به پایگاه تکنولوژى کرده اند و به جاى اینکه کوچ کنند و آواره شهرها شوند اولین مرکز جامع ICTروستایى را بنا گذاشتند.
شاهکوهی ها پول روى هم گذاشتند تا مرکز ICTروستایى آنها بهترین باشد، سرعت اینترنت آنها۳۶ کى یا۵۶ کى نیست بلکه ۲ مگابیت در ثانیه ، !سرعت عادى اینترنت در آنجاست یعنى دهها برابر سرعت اینترنت در تهران ؟
…این امکان را حتى برخى از وزارتخانه ها ندارند.
دیش هاى ماهواره اى خطوط اینترنتى آنجا هیچگاه قطع نمى‌شود و دائما در حال مراقبت است ، ممکن است یک روز اینترنت ریاست جمهورى قطع شود اما هیچوقت ارتباط شاهکوه با دنیاى اطلاعات و شبکه جهانى اینترنت قطع نمى‌شود.
مردم شاهکوه به همه جهان فهماندند که در هر نقطه اى حتى اگر در ارتفاعات پست و بلند یک کوه باشد می توان امکانات و تکنولوژى را در راه استفاده درست و صحیح به خدمت گرفت و ترقى کرد.
مرکز ICTشاهکوه در حال حاضر در دو طبقه احداث شده طبقه اول پیشخوانى براى دولت دارد یعنى اگر ثبت احوال یا اداره گذرنامه ما این قابلیت را داشت تا از طریق اینترنت خدمات ارایه کند اهالى شاهکوه می توانستند به راحتى از طریق روستاى خود گذرنامه الکترونیک دریافت کنند و یا شناسنامه بگیرند.
روستاى جلو افتاده از کشور امروز شاهکوه نه تنها از شهرها و مراکز استانها بلکه از کشور جلو افتاده است و بقیه باید از آن الگو بگیرند.
در این روستا در حال حاضر خدمات دورکارى ارایه مى شود یا به عبارتى TELLE Workingبه حوزه مشاغل این روستا وارد شده است یعنى کار را از راه دور انجام می دهند.
برخى از جوانان روستا از همان خانه هاى خود براى کارخانه سوئیچ کار مى کنند، چند نفر هم کارهایشان را در تهران پیگیرى مى کنند.
برخى هم طرف حساب و قرار داد دانشگاه شریف هستند آنها در هر نقطه اى از روستا حتى کنار باغ و بوستان به راحتى می توانند براى همه جاى دنیا کار کنند.
مذاکرات مهمى در جریان است تا سفارشاتى از یک شرکت آلمانى دریافت شود که در صورت موفقیت تعداد زیادى از بچه هاى روستا طرف قرارداد شرکت هاى آلمانى خواهند شد.
این روستا نمادى از موفقیت فن آورى اطلاعات در کشور است ، دولت در مراحل اول هیچ کمکى به آن نکرد، هنگامى که ساختمان مرکز ICT روستا به مراحل پایانى خود نزدیک می شد با کمک وزارت فن آورى اطلاعات و ارتباطات به پایان رسید.
اکنون طبقه دوم ساختمان مرکز جامع ICT شاهکوه داراى یک سالن ۲۶۰ مترى است که مرکز TELLE Workingهم محسوب می شود، دختران و پسران روستایى هر وقت بخواهند می توانند به آنجا بیایند و به انجام کارهایشان بپردازند.
در این مرکز تاکنون ۲۷۰ نفر از روستاییان آموزش اینترنت و IT دیده اند،۲۵۰ نفر دیگر هم مشغول آموزش هاى مرتبط با ICTهستند که در میان آن جمعى از فارغ التحصیلان دانشگاه نیز دیده مى‌شوند.
قرار است با وزارت کار مذاکراتى انجام شود تا بتوان شغل TELLE Workingرا در کشور ایجاد کرد و براى آن وام هاى ویژه کارفرمایان در نظر گرفت .
شاهکوه باعث شده است استان گلستان در زمینه IT پیشرفت هاى چشمگیرى داشته باشد، اکنون در استان گلستان ، شاهکوه و قرن آباد مى‌توان کیوسک هاى تلفن اینترنتى یافت .
قرار است اهالى شاهکوه و قرن آباد اشتغال ایجاد کنند آنها مى‌خواهند با همکارى وزارت کار و امور اجتماعى منشاء ایجاد یکصد هزار شغل جدید در کشور باشند و الزامى است که در این زمینه مهاجر بپذیرند.
شاهکوه آبرویی برای ایران شده است. آشنایی با شاهکوه، نتیجه‌ی ساعتی همنشینی با دکتر “على اکبر جلالى” است. او شاهکوه را برای پیاده‌سازی افکارش انتخاب کرد. زیرا:”در آنجا مدعی پیدا نمی‌شود و کسی روستا را جدی نمی‌گیرد که وقتی کار کنی بخواهد چوب لای چرخت بگذارد. تازه وقتی یک روستای مرده را زنده کردی، همه می‌فهمند که می‌شود امیدوار بود و می‌توان دست به دست هم داد و معجزه کرد.”

  • 27 خرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011