معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

شیوه‌نامه نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور فنی دهیاری‌ها

28 خرداد 1396

شیوه‌نامه نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور فنی دهیاری‌ها

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سعید‌رضا جندقیان، ضمن اعلام خبر فوق افزود: شیوه‌نامه نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور فنی دهیاری‌ها در اجرای مفاد آئین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور، مصوب۱۳۸۳ هیأت وزیران، و براساس مفاد بخشنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان در سال ۱۳۸۸، مسئول امور فنی دهیاری فردی است با تحصیلات کاردانی یا کارشناسی عمران یا معماری و ترجیحاً دارای تجربه  و صلاحیت لازم در زمینه اجرای پروژه‌های عمران روستایی و حتی‌الامکان دارای پروانه اشتغال به‌کار از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که توسط یک یا چند دهیاری معرفی و با تایید استانداری ذی‌ربط، جهت انجام کلیه امور فنی دهیاری‌ یا دهیاری‌های طرف قرارداد به‌کار‌گیری می‌شود.

جندقیان همچنین افزود: در راستای ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای مسئولین امور فنی دهیاری‌ها، اعم از تمام‌وقت و پاره‌وقت و ایجاد وحدت رویه در این خصوص، شیوه‌نامه نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور فنی دهیاری‌ها در ۱۵ ماده و یک تبصره به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

وی در ادامه عنوان نمود: بر اساس ماده یک این شیوه‌نامه، حقوق مبنای مسئولین امور فنی دهیاری‌‌ها در بدو به‌کارگیری به میزان حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار در هر سال تعیین می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مصوبات شورای‌عالی کار در زمینه میزان کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، کمک هزینه عائله‌مندی، حقوق پایه و … را ملاک عمل برای پرداخت ذکر کرد و از پرداخت فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده شغل»، بر اساس مدارک تحصیلی مسئولین امور فنی خبر داد و افزود: این رقم در مورد مسئولین امور فنی با تحصیلات فوق دیپلم به میزان ۵ درصد حقوق مبنا، با مدرک لیسانس ۱۰ درصد و مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس و بالاتر، به میزان ۱۵ درصد حقوق مبنا تعیین شده است.

جندقیان با اشاره به ماده ۸ این شیوه‌نامه اظهار نمود: بر اساس این ماده و به استنادماده ۶ آیین‌نامه استخدامی کشور به مسئولین امور فنی، فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده کار‌آیی» پرداخت خواهد شد. این فوق‌العاده تا ۵۰درصد حداقل حقوق برای حداکثر ۲ بار در سال پیش‌بینی شده‌است.

وی اضافه کرد: پرداخت این فوق‌العاده منوط به پیش‌بینی اعتبار در بودجه سالانه، رعایت قوانین و مقررات موضوعه و متناسب با درآمد دهیاری خواهد بود.

جندقیان در خصوص نحوه پرداخت اضافه‌کاری به مسئولین امور فنی دهیاری‌ها افزود: به مسئولین امور فنی دهیاری‌ها که علاوه بر ساعات مقرر اداری انجام وظیفه نمایند، اضافه‌کاری به‌میزان ساعات تعیین شده متناسب با جمعیت روستاهای تحت پوشش وفق ماده ۱۲ شیوه‌نامه پرداخت خواهد شد. پرداخت اضافه‌کاری منوط به تایید دهیار مربوط،تأمین اعتبار و رعایت قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.

وی در پایان در مورد سایر مزایای پیش‌بینی نشده در شیوه‌نامه نحوه تعیین حقوق و مزایای مسئولین امور فنی بیان داشت: قوانین و مقررات مندرج در قانون کار و تامین اجتماعی ملاک عمل برای کارکنان دهیاری‌ها خواهد بود.

https://t.me/dehodehyarnews

  • 28 خرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011