معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تشریح اقدامات مربوط به تعیین مناطق و محلات شهرداری ها و ارتقای درجه آنها

7 تیر 1396
تعيين مناطق - محلات شهرداري ها - ارتقاي درجه آنها

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گزارشی از روند بررسی افزایش تعداد مناطق و محلات شهرداری ها و ارتقای درجه آنها از سوی این سازمان ارائه نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، هیربد معصومی در این خصوص گفت: طرح تعیین محدوده و افزایش مناطق شهرداری ها به استناد ماده ۵۴ قانون شهرداری و دستورالعمل محله بندی و منطقه بندی شهرها، از سوی شهرداری های ذیربط تهیه و پس از تائید شورای اسلامی شهر و استانداری مربوطه برای بررسی نهائی به وزارت کشور ارسال می شود که در نهایت در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارزیابی و پس از تصویب با امضای وزیر محترم کشور برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: طی سال جاری با افزایش تعداد مناطق شهرداری کلانشهر شیراز به ۱۱منطقه و افزایش تعداد مناطق شهرداری اراک به ۵ منطقه در ساختار سازمانی این شهرداری ها موافقت به عمل آمد و موضوع با تائید دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور به استانداران ذیربط ابلاغ شده است.

وی افزود: نقشه حریم مناطق شهری، نقشه محلات و نقشه مناطق شهری شیراز و اراک هم پس از تائید ابلاغ شد.
معصومی همچنین گفت: طی سال جاری تاکنون تقاضاهای شهرداری های سنندج، زنجان، مشهد، تبریز، یزد و گلستان – در استان تهران- مبنی بر افزایش مناطق بررسی شده که نتیجه ارزیابی و تعیین مناطق و محلات جدید بزودی ابلاغ می شود.
وی همچنین از تشکیل جلسه به منظور بررسی افزایش تعداد مناطق شهرداری کلانشهر کرج هم خبر داد و گفت: پس از بررسی مستندات و ارائه توضیحات، مقرر شد مدارک تکمیلی به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال شود.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: شهرداری ها موظفند به منظور راه اندازی مناطق جدید، حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از ابلاغ این موضوع، پیشنهاد ساختار سازمانی برای این مناطق را بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها برای تصویب به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارائه نماید.
وی در ادامه اضافه کرد: کمیته بررسی تقاضای محله بندی و منطقه بندی شهرداری ها با حضور معاون امور شهرداری ها، مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، شهرداران شهرهای متقاضی و نماینده استانداری های ذیربط تشکیل می شود.
معصومی همچنین در خصوص ارتقای درجه شهرداری ها گفت: ارتقاء درجه شهرداری ها به استناد تبصره ۳ ماده یک آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب(۱۳۷۰.۴.۱) هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری ها که طی نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴.۱.۱۹ ) به تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، صورت می گیرد.

وی افزود: مدارک ومستندات درجه بندی شهرداری ها در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بصورت مستمر و منظم بررسی و ارتقاء درجه شهرداری ها در صورت تصویب، ابلاغ می شود.
معصومی در پایان متذکر شد: به موجب دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقاء درجه خود را پس از تائید استانداری به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال نمایند.

  • 7 تیر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011