معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستاهای حاشیه قزل‌اوزن چشم‌انتظار شیرین‌سازی آب

1 مرداد 1396
آبرسانی با تانکر

محمدرضا لطفی  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماه‌نشان گفت: آب روستاهای حاشیه قزل‌اوزن لب شور شده و به جد نیازمند شیرین‌سازی است.

اهالی روستاهایی از جمله میرآخور، ایل‌بولاغ، قره‌باتلاق و قره‌گل که در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن مستقرند ، به جد از لب‌شور بودن آب رودخانه رنج می‌برند، این در حالی است که شوری آب رودخانه به علت مصرف بی‌رویه، صدور پروانه‌های متعدد برای پرورش ماهی، حفر چاه‌های غیرمجاز و فقدان بارندگی روز به روز در حال افزایش است.

این مسئول ادامه داد: کارشناسان آبفار ماه‌نشان از سال گذشته میزان اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی دستگاه‌های آب‌شیرینکن در روستاها را برآورد کرده و در اختیار استانداری قرار داده‌اند؛ در واقع این مسئله به جد پیگیری می‌شود و ماه‌نشانی‌ها چشم‌انتظار حمایت مسئولان و تامین اعتبار هستند.

وی با بیان اینکه هر نفر در طول شبانه‌روز به ۲۰ لیتر آب شرب نیاز دارد، افزود: برای راه‌اندازی دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن در روستاهای مذکور هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در صورت تامین، بلافاصله در جهت شیرین‌سازی آب شرب روستاهای حاشیه قزل‌اوزن اقدام می‌شود.

لطفی در ادامه در خصوص گندزدایی آب توزیعی توسط مخازن در سطح روستاها، گفت: در حال حاضر میکروب زدایی فقط توسط کلرزنی و از جانب آب‌بان‌ها صورت می‌گیرد. البته خوشبختانه به جز روستاهایی که آب لب‌شور مصرف می‌کنند، آب‌شرب سایر روستاها از نظر بهداشتی وضعیت نامطلوبی ندارد و قابل شرب است.

وی با تاکید بر اینکه لب‌شور شدن آب رودخانه قزل‌اوزن در صورت بی‌توجهی مشکل‌ساز خواهد شد، تصریح کرد: روزانه آب مورد ‌نیاز برای شرب روستاها وارد مخازن می‌شود و با مقدار استانداردی کلر تحت گندزدایی قرار می‌گیرد.

  • 1 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011