معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ایجاد یک ناحیه صنعتی در هر دهستان در سال جاری

4 مرداد 1396

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از اختصاص بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار وام خوداشتغالی با کارمزد تک رقمی به روستاییان و عشایر خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل رضوی در جمع خبرنگاران در اردستان با اشاره به اختصاص بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار وام خوداشتغالی با کارمزد تک رقمی به روستاییان و عشایر کشور، گفت: سقف اعتبار هر پروژه دو میلیارد تومان است که از این میزان به استان اصفهان بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: پرداخت اعتبارات برای اشتغال در روستاها با کارمزد ۵ درصد بوده و بانک سینا با ۴۰ میلیارد تومان ، بانک پارسیان ۱۰ میلیارد تومان، بانک پست بانک و بانک کشاورزی نیز با ۱۰ میلیارد از تامین کنندگان این اعتبارات خواهند بود. مجموع این اعتبارات نیز ۶۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به جمعیت ۸۰۰ هزار نفری بخش روستایی اصفهان اظهار کرد: باید بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از محل لایحه اشتغال روستاییان و عشایر به صورت قرض الحسنه برای جمعیت روستایی این استان اختصاص یابد.

رضوی با اشاره به توجه ویژه دولت بر مساله اشتغال روستاییان و گره‌گشایی از مساله بیکاری آنان، ادامه داد: دولت در این زمینه برنامه‌های زیادی برای افزایش درآمد خانوارهای روستایی دارد. زمانی که به خانواده‌ای برخورد می‌کنیم که سه جوان بیکار در خانه دارد، چیزی جز خجالت برای مسوولان وجود نخواهد داشت. با این وجود در مورد حل مساله بیکاری در کشور اتفاق نظر وجود دارد و امیدواریم بتوانیم نرخ بیکاری را در دو سال آینده تک رقمی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص وام برای سرمایه در گردش واحدهای تجاری اضافه کرد: براساس وعده‌ای که دادیم، این وام با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اجرایی خواهد شد.

معاون رییس جمهور در امور روستاها در ادامه به پیگیری جدی دولت در مساله آب شرب روستاها اشاره کرد و گفت: مجلس تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار از منبع صندوق توسعه ملی برای آب‌رسانی به مناطق روستایی را تصویب کرده است.

رضوی با بیان اینکه ایجاد نواحی صنعتی در دهستان‌ها در سال جاری در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است در هر دهستان، یک ناحیه صنعتی ایجاد شود تا به مساله اشتغالزایی به این مناطق کمک کند.

  • 4 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011