معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

مسائل و مشکلات مرتبط با شهرداریها و دهیاریها

10 مرداد 1396
مسائل و مشکلات مرتبط با شهرداریها و دهیاریها

مسائل و مشکلات مرتبط با شهرداری ها و دهیاری های چند حوزه انتخابیه دوم مردادماه در دیدار چند نماینده مجلس شورای اسلامی با مهندس خندان دل رئیس، معاونان و تنی چند از مدیران کل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام، تایباد و باخزر، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، عبدالله سامری نماینده خرمشهر و سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای حوزه های انتخابیه یادشده دراین دیدارها حضور داشتند.

در این دیدارها مسائل و مشکلات مربوط به شهرداری ها و دهیاری ها از سوی نماینده ها و حاضران در جلسه بیان شد که برخی از آنها عبارت بود از: ضرورت تامین درآمدهای پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها، ضرورت حمایت از شهرداری های کوچک و تازه تاسیس و دهیاری ها، رفع مشکلات شهرداریها در زمینه امور استخدامی و توسعه حمل و نقل عمومی شهری.

در این دیدارها برنامه های عمده دولت و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به منظور تقویت و حمایت از شهرداری ها شامل واگذاری ماشین آلات و قیر یارانه ای، اعطای تسهیلات به طرح های دارای توجیه اقتصادی شهرداری ها و دهیاری ها، کمک به اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر از محل منابع بند (و) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵، تهیه لوایح حوزه وظیفه ای شهرداری ها و دهیاری ها، توسط مهندس خندان دل رئیس، معاونان و مدیران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان و دستورات لازم برای رفع برخی کاستی ها و مشکلات شهرداری ها و دهیاری ها ‌صادر شد.

مهندس خندان دل در این دیدارها با بیان اینکه نحوزه توزیع اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها ناعادلانه بود، گفت: انتظار می رود نمایندگان محترم مجلس با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، که اکنون در حال بررسی در مجلس است، زمینه اختصاص اعتبار بیشتری به شهرهای کوچک و متوسط را فراهم نمایند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: به منظور رفع مشکلات شهرداران و کارکنان شهرداری ها در زمینه امور اداری و استخدامی و افزایش حقوق و مزایای آنان، لایحه ای تهیه و سال گذشته از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است که با تصویب آن در مجلس امکان ساماندهی وضعیت استخدامی در شهرداری ها فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: کمیسیون اجتماعی تاکنون این لایحه را به منظور تصویب به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال نکرده است.

خندان دل در ادامه از انجام مراحل مختلف تبدیل وضعیت بخشی از کارکنان قراردادی شهرداری های کشور خبر داد.

وی همچنین از انجام مراحل اداری مناقصات به منظور تامین ماشین الات عمرانی موردنیاز شهرداری ها و دهیاری ها در سال جاری شامل حمل زباله و آتش نشانی خبر داد.

زمان انتشار: سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۳۲ ق.ظ

 

  • 10 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011