معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

صرفه جویی مصرف برق کشور

11 مرداد 1396

کرمان – معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر کشور از صرف جویی چهار هزار مگاواتی مصرف برق در کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا احمدی یزدی ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بخش عمده ای از رسالت فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه برق بر عهده رسانه ها است که در این زمینه همکاری خوبی شکل گرفته است.

وی افزود: با همکاری مردم توانستیم تقریبا در سال جاری از پیک مصرف عبور کنیم و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته موج گرمایی دیگر مانند این دو ماه  اخیر دیگر نخواهیم داشت.

احمدی یزدی عنوان کرد: بدون همکاری مردم و مشترکان در سال جاری با حدود چهار هزار مگاوات کمبود تولید برق مواجه می شدیم و به ناچار باید شبکه سراسری برق را به همین میزان خاموش می کردیم، اما خوشبختانه با همکاری و صرفه جویی مردم این کمبود جبران شد و دیگر نیاز به خاموشی برق سراسری نداشتیم.

وی بیان کرد: حداکثر نیاز مصرف شبکه سراسری برق تا سه روز پیش یعنی یکشنبه هشتم مرداد ماه ۵۵ هزار و ۴۴۲ مگاوات بود و اگر حداقل چهار هزار مگاوات را به این عدد اضافه کنیم نزدیک ۵۹ هزار مگاوات نیاز مصرف کشور بوده است.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر کشور تصریح کرد: با همکاری مردم و ۳۴ میلیون مشترک نیروی برق در کشور توانستیم از خاموشی های که متاسفانه می توانست برای کشور صدماتی داشته باشد جلوگیری کنیم.

احمدی یزدی بیان داشت: از همه مردم بابت این همکاری تشکر می کنم و امیدواریم این موقعیت شناسی در خصوص حساسیت فصل تابستان که امسال به خوبی توسط مردم درک شد در سال های بعد هم ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو به فکر ایجاد ظرفیت های جدید نیروگاهی است، افزود: مدیریت مصرف به فرموده مقام معظم رهبری یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است یعنی اگر ما بخواهیم به اهداف کلان اقتصادی بخواهیم دست پیدا کنیم راهی جز مدیریت مصرف نداریم.

حضور ۲۲۰ هزار مشترک صنعتی برق در کشور

احمدی یزدی گفت: حتی اگر ظرفیت شبکه سراسری ما چند برابر مصرف کشور هم باشد اما بحث مدیریت مصرف و اسراف و تبذیر جزء دین ما است و باید به آن عمل کنیم.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر کشورعنوان کرد: حداکثر نیاز مصرف کشور قبل از اوج پیک مصرف کشور  ۳۰ هزار مگاوات بوده است.

وی  بیان کرد: نزدیک ۲۲۰ هزار مشترک صنعتی در کل کشور داریم و در سال جاری نزدیک پنج هزار و ۶۰۰ نفر از این مشترکان با ما همکاری کرده اند این در حالی است که آمار تعداد صنایع همکار افزایش داشته است.

احمدی یزدی تصریح کرد: در سال جاری نزدیک ۵۱ هزار مشترک صنعتی با شرکت های توزیع برق در سراسر کشور تفاهم نامه همکاری امضاء کرده اند.

وی با اشاره به اینکه  نزدیک ۳۶۰ هزار مشترک کشاورزی در کل  کشور وجود دارد، گفت: طبق برآورد انجام شده چهار هزار مگاواتی که صرفه جویی در سال جاری شده را به راحتی با همکاری مردم و فرهنگ سازی بیشتر در زمینه بهینه سازی مصرف به ۱۰ هزار مگاوات برسانیم و هیچ مشکلی از لحاظ ارائه خدمات، آسایش مردم و جامعه ایجاد نشود.

افزایش ۱۹ هزار واتی مصرف برق در تابستان

احمدی یزدی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده نزدیک ۱۸ الی ۱۹ هزار مگاوات فقط در فصل تابستان به نیاز مصرف کشور اضافه می شود که ناشی از استفاده از سیستم های سرمایشی است.

وی عنوان کرد: کولرهای گازی که از وادی غیر رسمی و معمولا دسته دوم هستند به شبکه برق سراسری وارد می شوند راندمان کم اما مصرف انرژی زیادی دارند.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر کشور تاکید کرد: ۴۰۰ مگاوات مصرف برق با تغییر ساعات ادارات دولتی در استان های جنوبی، استان مازندران و استان های مرکزی کشور کاهش پیدا کرد.

احمدی یزدی تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک ۱۷۰ میلیارد تومان به مشترکان، صنعتی، تجاری، اداری، کشاورزی با همکاری شرکت برق پرداخت شده است و امسال با توجه به افزایش تعداد مشترکان همکار این رقم افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۵ حداکثر نیاز مصرف برق کشور ۵۲ هزار و ۶۰۲ مگاوات بوده که امسال به ۵۵ هزار و ۴۴۲ مگاوات رسیده است، گفت: حداکثر نیاز مصرف کشور نسبت به سال گذشته ۵۰ ساعت افزایش یافته است.

  • 11 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011