معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

دما در سواحل خزر کاهش خواهد یافت

19 مرداد 1396
دما در سواحل خزر

دما در سواحل خزر کاهش خواهد یافت و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌ شدن رودخانه‌ها در ۳ استان کشور پیش بینی می شود.

اواخر وقت امروز و فردا به سبب رگبار باران شدید همراه با رعدوبرق، آب‌گرفتگی معابر و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی در استان‌های گلستان‌، خراسان شمالی و ‌نواحی شرقی مازندران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایران دهیار و به نقل از جام جم آنلاین از فارس، براساس تحلیل آخرین اطلاعات نقشه‌‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز با نفوذ جریان هوای خنک شمالی به سواحل شمالی کشور ضمن کاهش دما بارش باران و وزش باد در این مناطق شروع خواهد شد.

روز جمعه بارش در استان گیلان، مازندران و گلستان به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد تشدید شده و در استان خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ خواهد داد.

از اواخر وقت فردا از میزان بارندگی در این مناطق کاسته شده و روز شنبه هفته آینده بارش‌های پراکنده در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و مرکزی، خراسان شمالی و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در برخی ساعات در نیمه شرقی کشور وزش باد قابل توجه است که در برخی نقاط به ویژه زابل موجب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

دما امروز در اغلب مناطق شمالی کشور کاهش می‌یابد و در روز جمعه کاهش دما در شمال و شرق ادامه دارد و روز شنبه مجدداً دما در این مناطق افزایش می‌یابد.

‌اواخر وقت امروز پنجشنبه و بعد از ظهر و شب جمعه گاهی به سبب رگبار باران شدید همراه با رعد و برق، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی در استان گلستان و بیشتر در شرق این استان، خراسان شمالی و ‌نواحی شرقی مازندران پیش بینی می‌شود.

در رخداد بارش‌های رگباری، احتمال وقوع سیل ناگهانی محلی به‌خصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مسیرها و مناطق کوهپایه‌ای و دره‌های کوهستانی قابل توجه است.

توصیه می شود که احتیاط و آمادگی لازم جهت واکنش مناسب و جلوگیری از خسارت احتمالی به‌خصوص درتفرجگاه‌های کوهستانی و کوهپایه‌ای به عمل آید.

آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با وزش باد و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۴ و ۲۴ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی جاری تا دوازدهم مردادماه امسال ۲۱۳.۸ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۳۵.۵ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۹۰.۸ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و پنجم مربوط به منطقه مینودشت در استان گلستان به میزان ۱۰۷.۵ میلی‌متر بوده است.

 

  • 19 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011