معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اولین روستای فاقد بیکار در استان فارس

21 مرداد 1396

🔶اولین روستای فاقد بیکار در استان فارس

🔸طرح روستای بدون بیکار گامی مثبت در مسیر توسعه و اشتغال است.
جلسه اولین روستای فاقد بیکار در استان فارس، در محل بخشداری ارژن برگزار شد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد مقاومتی–تولید و اشتغال نامیدند دولت هم تمام هم و غم خود را در جهت اجرایی کردن این موضوع خواهد گذاشت.

این مطلب را رحمانی معاون اقتصادی استاندار بیان کرد و افزود: با ابلاغ بسته های اشتغال پایدار که با استفاده از تمام ابزارهای علمی و آکادمیک شورای‎عالی اشتغال و نظرات و ایده‎های مختلف تهیه شده است بتواند راهگشای حفظ اشتغال و کاهش نرخ رشد بیکاری تا رسیدن به تراز مناسب باشد.
در این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در سه قالب پرداخته شده  که رفع مشکلات ۱۰ هزار واحد کوچک و متوسط حل شود به نحوی که در پایان سال حداقل ۱۰ درصد میزان اشتغال و تولید  افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: در این طرح پیش بینی شده است که ۶ هزار واحد نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد از محل همین ۳۰ هزار میلیارد تومان است که سهم اشتغال استان ۲۳ هزار نفر می باشد.
طرح روستای بدون بیکار از افتخارات استان هست که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس مقدمات آن فراهم شده است و به وزارت خانه ارجاع شده است.
ظرفیت ها در مناطق روستایی بسیار است و با دستور استاندار محترم کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاران تشکیل شده است و زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال به کمک سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم می کند.
این طرح با توسعه اشتغال های پایدار در روستا در کنار حفظ محیط زیست شوق و امید را برای مردم فراهم می کند.
امکانات بالقوه ای که در مناطق روستایی مثل شرایط جغرافیایی و آب هوا وجود دارد در زمینه ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است و می توان در قالب طرح های مختلف از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال در روستاها استفاده کرد که روستای چهل چشمه نمونه ای از روستاهای با این توانایی است، که توانسته است کارهای خوبی در راستای اشتغال منطقه ای خود بر دارد. 

  • 21 مرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011