معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان وام به عشایر

12 شهریور 1396

رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به اجرای برنامه ساماندهی به کوچ عشایر از اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر خبر داد.

کرمعلی قندالی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر در این باره افزود: هم تشکل ها هم عشایر به صورت انفرادی می توانند از تسهیلات استفاده کنند و ظرف یکی دو ماه آینده این تسهیلات در مرحله پرداخت قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان امور عشایر اعلام کرد: ۱.۵ میلیار دلار هم برای طرح ساماندهی و اشتغال عشایر در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور عشایر همچنین از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تولید و اشتغال عشایر از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.

این مسئول دولتی با اشاره به جزئیات طرح ساماندهی عشایر گفت: در ساماندهی به کوچ، حفاظت و مرمت راه های عشایری ، تامین آب عشایر هم برای جمعیت آنها هم دام هایشان، از طریق اصلاح منابع آبی یا از طریق سیار و با استفاده از تانکرها ، جایگزینی سوخت فسیلی با حمل کپسول گاز و نیر تامین و تحویل کالاهای مورد نیاز عشایر مورد نظر است که در حال انجام است.

کرمعلی قندالی درباره جمعیت عشایر نیز گفت: جمعیت عشایر طی سه دوره سال ۶۶ ، ۷۷ و ۸۷ سرشماری شده است که بر اساس آمار جمعیت مطلق عشایر تقریبا تغییری نکرده است و در سال ۸۷ جمعیت عشایر ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر بوده است.

رئیس سازمان امور عشایر بزرگترین تهدید عشایر را وابستگی آنها به دام و تک محصول دانست و افزود: اگر عشایر تک محصول بمانند در آینده با مشکل روبرو خواهند شد از این جهت است که ما برای تولید محصولات متنوع برنامه ریزی کرده ایم و طرح گردشگری، زنجیره تولید گیاهان دارویی، تولید شیر و گوشت و … همه برای رفع این تهدید از سر جامع عشایری است.

کرمعلی قندالی با اشاره به افزایش اشتغال عشایر با رویکردی که ظرف ۳ سال گذشته اتخاذ شده است گفت: افق جدیدی برای زندگی عشایر فراهم شده است.
رئیس سازمان امور عشایر درباره بیمه عشایر هم گفت: حدود ۶۰ هزار خانوار عشایر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند که طبق برنامه تلاش می کنیم ۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

کرمعلی قندالی افزود: در بحث بیمه دام ها نیز اگر دولت منابعش را فراهم کند زمینه آن فراهم است.

 

منبع: شبکه خبر

  • 12 شهریور 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011