معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

خشکسالی عامل مهاجرت روستائیان مرزی خراسان جنوبی به حاشیه شهرها شده است

12 شهریور 1396
خشکسالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: طبق آمار سرشماری سال ۹۵ در این ۵ سال خشکسالی‌ها در این مدت اثر گذاشته و سبب مهاجرت از روستا و شهرهای مرزی خراسان جنوبی شده است و جمعیت به حاشیه شهرها پناه برده‌اند.

محمد سنجری در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان، خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه در دولت دوازدهم مجلس شورای اسلامی در جلسات رأی به وزیران، مشارکتی خوبی داشتند و این نشان داد که قوه مقننه و مجریه با یکدیگر تعاون و همکاری خوبی دارند.

وی با اینکه برخلاف سم‌پاشی‌هایی که دشمن نسبت به دو قوه مجریه و مقننه داشت اما با رأی اعتماد بالای نمایندگان مردم در مجلس به وزرا این موضوع بار دیگر خنثی شد افزود: همه باید با هم اتحاد داشته باشیم و هر توفیقی که حاصل می‌شود در گرو همدلی و هم افزایی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان تنفید ریاست جمهوری بر دو موضوع اشتغال و معیشت تاکید زیادی داشتند و در وزارتخانه ما هم این دو مقوله دنبال می‌شود.

سنجری با بیان اینکه شاید به عنوان تنها دستگاه و مسئول باشیم که برای رفاه و معیشت و کاهش فقر تلاش می‌کنیم افزود: وزارتخانه ما بسیار وسیع است و حوزه کاری ما در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های اجتماعی و درمانی است و شرایطی که در استان خراسان جنوبی داریم با توجه به آمار سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته نشان می‌دهد که این آمار نسبت به آمار سال ۹۰ کاهش داشته و جمیعت در شهرهای مرزی استان کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: طبق آمار سرشماری سال ۹۵ در این ۵ سال خشکسالی‌ها در این مدت اثر گذاشته و سبب مهاجرت از روستا و شهرهای مرزی خراسان جنوبی شده است و جمعیت به حاشیه شهرها پناه برده‌اند که باز معظل حاشیه نشینی را هم به دنبال دارد که تبعات زیادی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: انتظار ما این است که خراسان جنوبی به لحاظ شاخص جمعیتی اگر چه یک درصد جمعیت کشور را در بر گرفته اما از نظر وسعت ۱۰ درصد گستره کشور و با وجود داشتن ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان باید از امنیت و سلامت کامل برخوردار باشد و اگرچه این امنیت وجود دارد اما اگر توجه نشود و مهاجرت‌ها افزایش یابد مردمی در روستا وجود نخواهند داشت که بتوانند از مرزها دفاع کنند.

سنجری افزود: امسال چشم انداز کشور خوب و بهتر از گذشته است و بسته‌های رونق کسب و کار هم پیش‌بینی شده است که سهم خراسان جنوبی در سند فراگیر اشتغال از ۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور به ۵۶۰ میلیارد تومان رسیده است که به محض تخصیص منابع کار را اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما در استان بر روی طرح توسعه روستا است که در این راستا ۲۲ روستا هدف‌گذاری شده استاظهار داشت: خروجی اشتغال نتیجه حمایت از تولید است و در استان خراسان جنوبی در حوزه تعاون ظرفیت داریم اما بخش مظلومی است که امیدواریم زمینه توسعه خراسان جنوبی هرچه زودتر فراهم و دغدغه اصلی مردم که همان معیشت و اشتغال است برطرف شود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

  • 12 شهریور 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011