معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نزدیک به ۵هزارو ۳۰۰پروژه روستایی به بهره برداری رسید

14 شهریور 1396

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت :در هفته دولت امسال نزدیک به ۵هزار و۰۰ ۳پروژه روستایی درکشور مورد بهره برداری قرار گرفت .

 

سعیدرضا جندقیان افزود : این شمار پروژه بهره برداری شده در هفته دولت امسال ۶هزار و ۷۸۲ پروژه در حوزه دهیاری ها و شهرداری ها سطح کشور به بهره برداری رسیده است .
وی خاطر نشان کرد: اعتبارات مربوط به این پروژه ها از محل بند ‘و’ تبصره ۲ ماده ۳۹ و ملیلت بر ارزش افزود تامین شده است .
جندقیان ادامه داد: عمده این پروژه ها مربوط به بهسازی معابر روستایی ، گردشگری و تامین آب غیر مستقیم از طریق تصفیه مجدد به منظور استفاده در بخش کشاورزی و آبیاری فضای سبز است .
وی تصریح کرد: در دولت یازدهم و همچنین شروع به کار دولت دوازدهم سرعت بهره برداری از پروژه های روستایی افزایش یافته است و غالب پروژه های بهره برداری شده در بخش مردمی است.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت :از سال ۱۳۸۲ تا سال گذشته ۱۰هزار و ۸۰۰میلیارد تومان در عرصه های روستایی از سوی دولت اختصاص یافته است که ۷هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن فقط در دولت یازدهم محقق شده که شامل بیش از ۷۲ درصد از این اعتبارات است.
وی اعلام کرد: در رویکرد وزارت کشور توسعه روستایی مورد توجه بیشتر و جدی تری قرار گرفته است و تاکید شده است اعتبارات صرف توانمندسازی و اشتغالزایی روستایی شود و سود حاصل از آن هم در بخش خدمات و عمران روستایی مورد استفاده قرار گیرد.

**۱۳درصد از کل دهیاری های کشور در دولت یازدهم تشکیل شده است
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از تشکیل ۱۳ درصد از کل دهیاری های کشور در دولت یازدهم خبرداد و گفت: در دولت یازدهم ۴۳۴۵ مجوز تاسیس دهیاری صادر شده است.
جندقیان افزود: از ابتدای فعالیت دهیاری ها تا زمان حاضر برای ۳۳ هزار و ۵۳۵ روستا واجد شرایط و متقاضی در سراسر کشور، مجوز تاسیس دهیاری‌ها صادر و ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: به دنبال صدور این مجوز نیز فعالیت نهاد دهیاری با انتصاب دهیار، توسط شورای اسلامی روستا به صورت قانونی آغاز شده است و به این ترتیب بیش از ۸۷ درصد جمعیت روستایی کشور، تحت پوشش مدیریت و خدمات نهاد دهیاری قرار گرفته‌اند.
حندقیان اعلام کرد: فرآیند توسعه پوشش مدیریت روستایی در کشور و طی دولت یازدهم، نقطه‌ آغاز تحولات مدیریت روستایی در ایران است.
وی خاطر نشان کرد: صدور مجوز تاسیس دهیاری‌ها، به عنوان نخستین گام در تشکیل نهاد مدیریت روستایی و به عنوان مستند قانونی اجازه‌ فعالیت رسمی و نیز تخصیص اعتبار یکی از برنامه‌های معاونت امور دهیاری‌هاست که از ابتدای راه‌اندازی این معاونت آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
وی افزود:به منظور عدالت‌محوری و با هدف بهره‌مندی جمعیت روستایی بیشتر از پوشش خدمات نهاد دهیاری و با عنایت به محدودیت‌های اعتباری در این زمینه از ابتدای این فعالیت در هر مقطع زمانی حدنصاب جمعیتی خاصی برای صدور این مجوز در نظر گرفته می‌شود.

  • 14 شهریور 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011