معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستای کهرود آمل

19 شهریور 1396

روستای کهرود , یکی از روستاهای زیبا و ییلاقی بلوک دلارستاق از بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران می باشد که در زمان قدیم مهمترین راه ارتباطی روستاهای ناندل و میانده و حاجی دلا و رزون و کیان ( که از روستاهای بالادست کهرود محسوب می شوند ) بوده است.

کهرود در زبان محلی اسمی است مرکب از ( kah ) و ( Rood ) که ( kah ) مخفف کاه (پوسته خشکیده گندم و جو که زرد رنگ است) ، که با ترکیب هم میشود رودی که زرد رنگ است.

کهرود را رود کوچک هم می نامند و از مکانهای دیدنی استان مازندران بشمار می آید.

فاصله روستای کهرود تا جاده اصلی (هراز) چهار کیلومتر است که در ابتدای این مسیر در ورودی آن بقعه متبرکه ی امامزاده جوانمرد (ع) و امامزاده حمزه (ع) قرار دارد ، دو برادری هستند از نوادگان حضرت امام صادق (ع) که از اماکن زیارتی این روستا محسوب می شود؛ البته این روستا جاذبه های تفریحی و دیدنی بسیار دارد از جمله قلعه ی کهرود ، بنای معروف به قاضی عباس ، حوضهای ساروجی ، غارهای دستکند و …

 

اکثریت مردم به طور فصلی در روستا سکونت دارند که تعدادی از مردم به لحاظ مسایل شغلی در تهران سکونت دارند و تعداد زیادی هم در شهر آمل زندگی می کنند.

از جمله شغل های اصلی ساکنان روستا باغداری است، ازجمله باغات موجود در این روستا: باغ های گیلاس، گردو، سیب، گلابی و… است.

روستای کهرود دارای دو قسمت کهرود بالا ( محل ) و کهرود پایین ( رباط ) می باشد که رباط در کنار رودخانه و جاده ی هراز واقع بوده و دارای رستوران ها و مغازه های بسیار و جایگاه مناسبی برای استراحت مسافران است . دراین مکان جمعیت هلال احمر نیز قرار دارد که سبب شناخته تر شدن همین مکان نیز شده است .

روستای کهرود به نام های روستای کارو ، نیز شناخته می شود.

روستای کهرود

  • 19 شهریور 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011