معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستای بلیران آمل

21 شهریور 1396

روستای بلیران شهرستان آمل یکی از روستاهای گردشگری می باشد که با بافت سنتی و معماری بسیار غنی از نمونه های مهم این مواهب خدادای است که در کاوش های چند سال گذشته برخی باستان شناسان ایرانی و فرانسوی قدمت زندگی انسان را در این منطقه به بیش از ۳۰ هزار سال قبل نسبت می دهند.

شهرستان آمل با قدمت تاریخی و فرهنگی و برخورداری از مواهب خدادادی و طبیعی فراوان جنگل ، کوه و دشت با سابقه تاریخی بیش از ۳۰ هزار ساله در ایام مختلف سال پذیرای مسافران از مناطق مختلف کشور است. در این میان روستاهای آمل به دلیل قرار گرفتن در میان کوهستان ، دامنه تپه های جنگلی ، حاشیه رود های پر آب ، در ماه های مختلف سال از جمله تعطیلات تابستانی و نوروزی به خواستگاه اصلی مسافران از سراسر کشور برای فارغ شدن از زندگی ماشینی تبدیل شده است.

جنگل بلیران در روستای بلیران در بخش دشت سر شهرستان آمل قرار گرفته و دارای طبیعتی بکر و زیباست که همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌ کشاند.

مسیرهای دسترسی به روستای بلیران

در ۱۵ کیلومتری جاده قدیم آمل به بابل ، در ورودی جاده فیروزکلا جاده‌ای به سمت جنگل و کوه می‌رود. این جاده ی روستایی زیبا که از روبرو دارای نمای کوه و جنگل می باشد و از طرفین دیگر نمای شالیزار و مزارع و باغات دارد ، چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌کند. در انتهای این جاده و بعد از گذر از چند روستا به روستای زیبای بلیران می‌ رسیم.

روستای بلیران از شمال به روستای کمدره ، از جنوب به جنگل‌های زیبای شمال و کوه چلاو ، از شرق به جنگل‌های سر سبز و انبوه و رودخانه و از غرب نیز به جنگل و کوه متصل شده است.

پیشینه اصلی این روستا دامداری ، کشاورزی و خصوصا دامپروری می باشد. بلیران در سال ۱۳۸۷ به عنوان منطقه شماره دو نمونه گردشگری معرفی شده است.

روستای بلیران

  • 21 شهریور 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011