معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

زوج‌ها برای احیای بافت روستایی سمنان ۸۰ میلیون ریال کمک دریافت می‌کنند

25 شهریور 1396
ساخت و ساز مسکن های روستایی

مجید ملکی روز شنبه در گفت و گو با ما، با بیان این که زوج‌ها برای دریافت این تسهیلات تا پایان مهرماه مهلت ارایه درخواست دارند، افزود: تمام درخواست های زوج های جوان پس ازجمع آوری،از ابتدای آبان ماه پرداخت تسهیلات شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه برای بهسازی بافت فرسوده روستایی ۴۷۴ فقره تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد به روستاییان اعطا شد، اضافه کرد: تسهیلات در بخش فرسوده روستا تنها تسهیلات درکشور است که طی مصوبه هیات وزیران، به صورت تک نرخی و با کارمزد پنج درصد در بخش مسکن اعطا می شود.
وی با بیان این که بافت فرسوده روستایی آسیب پذیرترین بخش روستا است، خاطرنشان کرد: پارسال برای مقاوم سازی بافت فرسوده و غیرمقاوم در برابر حوادث طبیعی در روستا علاوه بر تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی، برای تکمیل مسکن روستایی ۴۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به روستاییان اعطا شد.
ملکی، با بیان این که در سال ۹۶ با تخصیص اعتبارات سقف تسهیلات برای تخریب بافت فرسوده غیرمقاوم ۲۰۰ میلیون ریال و سقف کمک فردی بین ۴۰ تا ۸۰ میلیون ریال است، بیان کرد: با توجه به استقبال از طرح در سال گذشته، پیش بینی می شود امسال ۳۰۰ واحد مسکونی دیگر تکمیل شود.
وی خاطر نشان کرد: پارسال برای بازسازی ۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی و برای تعمیرات ۲۱۷ واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی پرداخت شد.
وی گفت: امسال از ۲۶۶ سهمیه ابلاغی استان سمنان برای بازسازی واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه به ۱۰۷ واحد مسکونی تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد و برای تعمیرات از ۴۴۲ سهمیه ابلاغی استان ۳۶۲ واحد تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی اعطا شد.
ملکی، با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و بهزیستی استان سمنان، برای احداث مسکن در بافت فرسوده روستایی برای خانوارهای دارای بیشتر از ۲ معلول ، گفت: پارسال به ۱۹ خانوار مشمول برای احداث هر واحد ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه پنج درصد و از سوی بنیاد مسکن ۲۰ میلیون ریال ، از سوی بنیاد مستضعفان ۱۰۰ میلیون ریال و از سوی بهزیستی ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اعطا شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: سهمیه امسال هنوز اعلام نشده و با بهزیستی مکاتبه شده تا تعداد خانوار را اعلام کنند تا تامین اعتبار شود.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان طبق سرشماری سال ۹۵ تعداد ۲هزار و ۲۲۱ روستا و ۳۰۷ روستا بالای ۲۰ خانوار و باقی روستا جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار وجود دارد.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا

  • 25 شهریور 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011