معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستای دلیر

26 شهریور 1396

دلیر نام یکی از روستاهای نزدیک مرزن آباد در استان مازندران است که به دو قسمت دلیر و الیت تقسیم می‌شود که دو نام برده توسط رود معروف به اسپیرو ( در زبان گیلکی یعنی سفید ) قطع می‌ شود.

کوه ها

این روستا دارای رشته کوه‌ های زیاد و چشمه‌ های اب زیر زمینی فراوانی است. شایان ذکر است که یکی از کوه‌ های این روستا به شهرک طالقان و روستای مهران ختم می‌شود.

روستای دلیر داری چند کوه معروف به نام‌ های: لشکرک  و کاتیلو و … است و دره بسیار ژرف و عمیقی به نام پِل او ( در زبان مازنی به معنای اب قدرت مند و فیل مانند است. )

یکی از جنگل‌ های زیبا و دلنشین این روستا جینگاگ جینگاگ هست فاصله زمانی دلیر از چالوس حدود ۲ ساعت و از تهران حدود ۳ ساعت تخمین زده شده این روستا یکی از روستاهای شمالی ایران هست و اب هوای دلپذیر و مه صبحگاهی دلنشینی دارد. این روستا دارای طبیعت گسترده و ناب و بکری است از آن جا که بافت روستایی خود را حفظ کرده و کوه‌ های ان مملو از درخت و زیستگاه بسیاری از حیوانات است می‌توان به جرات گفت که روستایی بکر و دست نخورده است.

نوع خانه و زندگی

خانه‌ ها اکثراً از گل و کاه گل و معدودی از سیمان است. البته با ساهت و سازهای جدید خانه‌ های شهری و غیر روستایی کمی البته به غیر از آپارتمان در این روستا به وجود آمده زندگی در دلیر به دودسته کشاورزی و یکجا نشینی و دامداری دسته‌بندی می‌شود. این روستا به دلیل قرار گرفتن خانه‌ های ان در دو طرف راهی خاکی بسیار زیبا شده و افرادی که در ان خانه‌ ها سکونت دارند بسیار منظره زیبایی را تجربه می‌کنند خانه‌ های گاه گلی که از خانهٔ سیمانی بهتر است.

آب و هوا

دلیر دارای آب و هوای ییلاقی و سرد است و زمستان‌ های جان فرسا و بسیار سردی دارد. البته اندک زمانی دارای افتاب‌ های سوزان به دلیل ارتفاعش است ولی در فصول تابستان و بهار دارای اب و هوای مناسب و مناظر دیدنی بسیاری است.

روستای دلیر چالوس

  • 26 شهریور 1396
  • |
  • ۲ دیدگاه
  • |
  1. علی اصغر توپا اسفندیاری گفت:

    با سلام
    خدمت مدیریت محترم سایت بنده به عنوان دهیار روستای الیت جا داره گلایه خود را نسبت به متن فوق داشته باشم روستای الیت یک روستای مجزا از دلیر میباشد و برخی از جاذبه های گردشگری که عنوان شده مختص روستای الیت میباشد مثلا نرگیس کش و ککی کت و منطقه پلو که کاملا در جغرافیای روستای الیت قرار دارد نمیدانم از چه منبعی گزارش گرفته اید که اینگونه در سایت مندرج شده .
    خواهشمند است در اولین فرصت درخصوص اصلاح متن اقدام نمایید تا خدای ناکرده سوتفاهمی ایجاد نگردد.
    درصورت نیاز به توضیح تکمیلی میتوانید با شماره تماس شخصی بنده تماس حاصل نموده .
    با تشکر از توجه شما
    علی اصغر توپااسفندیاری دهیار الیت

  2. ابوالفضل برزگران گفت:

    با سلام خدمت دهیار محترم روستای الیت، جناب آقای اسفندیاری
    از اینکه اطلاعات غلط بصورت سهوی در متن معرفی روستای مورد نظر بوجود آمده پوزش مطلبم
    اطلاعات معرفی روستا اصلاح گردید

    برزگران-مدیریت سایت ایران دهیار

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011