معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستای داماش

27 شهریور 1396

روستای داماش , روستایی زیبا و ییلاقی در استان گیلان و در بخش عمارلو شهرستان رودبار زیتون قرار دارد.

داماش از شمال به روستای صیقلده خورگام و از جنوب به زمین‌ها و مراتع روستاهای گزنه چاک و قوشه لانه خورگام و همچنین از شرق به اراضی جنگلی و مراتع و از غرب به جنگل شینه چاک و مراتع لاباربن محدود می‌شود.

این روستای زیبا و منحصر به فرد در دامنه رشته کوه‌ های البرز میهمان ماندگار ارتفاعات و بلندی‌ هاست و نزد اهالی به عنوان سرزمین چشمه‌ های گوارا و سر سبز محسوب می‌شود. داماش از روستاهای بسیار مرتفع استان گیلان است ، به طوریکه حدود ۱۸۰۰ متر از سطح دریا بلندتر است.

این روستا با طبیعت زیبا و منحصر به فرد خود و همچنین با گونه‌ های گیاهی متنوع و کمیاب مثل گل نادر سوسن چلچراغ از اهمیت خاصی در بین گردشگران برخوردار است.

داماش دارای آب و هوای خنک با بارش باران و مه در اکثر زمانها است. این ویژگی جلوه‌ ای خاص و چشم اندازی خاطره انگیز برای گردشگران به همراه دارد.

کلمه داماش از دو واژه دا و ماش تشکیل شده و در گویش کرمانجی به معنی ( به کسی ماش داده ) است.

آب و هوای روستای داماش در بهار و تابستان ، معتدل و خنک و در فصل‌ های پاییز و زمستان به سردی می‌گراید. این روستا در قدیم ییلاق مردم جیرنده و امروزه به سکونت‌ گاه دائمی تبدیل شده است.

مردم این روستا به گویش دیلمی سخن می‌گویند. درآمد اکثر مردم روستا از فعالیت‌ های باغداری ، دامداری و پرورش طیور تامین و گروهی از مردم در امور خدمات و صنایع دستی فعالیت دارند.

این روستا در یک منطقه کوهستانی استقرار یافته و فاقد اراضی هموار برای کشت محصولات کشاورزی است. مصارف مردم این روستا محصولاتی از قبیل حبوبات، سیب زمینی و پیاز و درختانی هم چون فندق و گردو می‌باشد.

هر ساله در فصول بهار و تابستان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف ایران به داماش سفر می‌کنند.روستای داماش

  • 27 شهریور 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011