معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۷۵۰۰ هکتاراز باغات کردستان به باغات گردو اختصاص دارد

2 مهر 1396

۷۵۰۰ هکتاراز باغات کردستان به کاشت گردو اختصاص دارد.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی کردستان وسعت باغات گردو دراستان را ۷ هزارو ۵۰۰ هکتار ذکر کرد و گفت: از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در شهرستان سروآباد واقع شده است.

اردشیر پورحبیبی با اشاره به اینکه سروآباد یکی از شهرستان های مستعد کردستان در تولید محصولات باغی است، گفت: گردو به عنوان یک محصول ارزشی و سنتی از گذشته ها تا به امروز دراین استان به ویژه منطقه اورامانات تولید می شود.

پورحبیبی وسعت باغات گردو دراستان را ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و و ۵۰۰ هکتار از باغات گردو استان در شهرستان سروآباد است که عملکرد در هکتار این باغات ۳ تا سه ونیم تن در هکتار است.

پورحبیبی گفت: با احداث باغات فنی با استفاده از ارقام مناسب گردو هم چون رقم چندلر در ۵هزارمتر می شود علاوه بر افزایش درآمد، برای کشاورزان نیز محصولی باکیفیت تولید کرد.

وی با اشاره به ۳۴ هزار هکتار باغ آبی در استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر یکه هزار و ۹۳۸ هکتار باغ آبی در دست اقدام است که ۵هزار هکتار از این مقدار به باغ گردو با کاشت رقم چندلر رقم اصلاح شده این محصول اختصاص دارد که در ۴ سال ثمر می دهد.

پورحبیبی گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۱ هزار تن گردو از سطح باغات استان برداشت شود.

زمان برداشت گردو از اواخر شهریورماه آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد

گردو استان کردستان، به استان های تهران، گیلان، مازندران، خوزستان صادر می شود.

بیشترین سطح زیر کشت باغات گردو مربوط به سنندج و کمترین آن مربوط به دیواندره است.

پورحبیبی پرداخت تسهیلات برای تأمین ماشین آلات کشاورزی را اولویت این سازمان خواند و گفت: در حال حاضر ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۵ درصد آماده پرداخت به کشاورزان به ویژه باغداران کردستانی است.

وی یادآورشد: به ازای هرهکتار از اراضی کشاورزی ۵ میلیون تومان بلاعوض برای استفاده از سیستم های نوین آبیاری به کشاورزان پرداخت می شود.

باغات گردو

باغات گردو

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

  • 2 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011