معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نظارت شوراهای روستا بر دهیاری‌ها وظیفه است نه دخالت

12 مهر 1396
بخشدار

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران گفت:‌ متأسفانه نظارت شوراها بر دهیاری‌ها به اشتباه دخالت معنا شده که همین موضوع سبب شده است که مشکلات بسیاری از عدم نظارت شورا در دهیاری‌ها به وجود بیاید و وظیفه شورا که نظارت و سیاستگذاری است، دخالت معنا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، رحیم سلیمانی‌راد امروز در همایش توجیهی شوراهای روستاهای تابعه شهرستان دماوند، با اشاره به سخنی از امام حسین(ع) در رابطه با حل مشکلات مردم اظهار داشت: باید قدر این نعمتی که به شما به عنوان معتمد و خیرخواه روستا داده شده است را دانست، و در مسیر توسعه روستا قدم برداشت.

وی در با اشاره به اهمیّت بحث آموزش بیان کرد: آموزش یک امر مهّم و ارزشمند است که متأسفانه در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته و بیشتر مشکلات موجود در جامعه به دلیل عدم اطلاعات کافی ما از اموری است که انجام می‌دهیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: تمام اعضای شوراهای روستاها و بخش باید قوانین مربوطه را آموزش ببینند؛ زیرا اشرافیت کامل بر امور در طول مسیر ما را بسیار کمک می‌کند تا به سر منزل مقصود برسیم، علاوه بر این اعضای شورای روستا باید در زمینه افزایش اطلاعات روستائیان در مباحث مختلف از حمله نحوه استفاده صحیح از آب شُرب و مشاغل خانگی نیز تلاش کنند.

سلیمانی‌راد با بیان اینکه نظارت و پیگیری از جمله مهّم‌ترین وظایف شوراها است تصریح کرد: متأسفانه نظارت شوراها بر دهیاری‌ها به اشتباه دخالت معنا شده که همین موضوع سبب شده است که مشکلات بسیاری از عدم نظارت شورا در دهیاری‌ها به وجود بیاید و وظیفه شورا که نظارت و سیاستگذاری است، دخالت معنا شود.

وی افزود: خوشبختانه در دولت یازدهم توانستیم در بخش تسهیلات و تزریق اعتبار به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت خوبی انجام دهیم و همچنین درصدد هستیم تا با درجه‌بندی دهیاری‌ها مشکلات آن‌ها را کمتر کنیم که در حال حاضر حدود ۲۶۰ دهیاری درجه‌بندی شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از اعتبارات ارزش افزوده در حال حاضر به روستاها تعلق دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اعتبار خوبی که در اختیار روستاها قرار دارد باید در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان و همچنین درآمدزایی پایدار قدم برداریم تا علاوه بر اینکه مانع مهاجرت روستائیان در روستاها شد، بتوان در زمینه مهاجرت از شهر به روستا نیز اقدامات مناسبی انجام داد.

سلیمانی‌راد در پایان با اشاره به توسعه ظرفیت‌های گردشگری در روستاها نیز خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری اگر روستایی طرحی در این زمینه ارائه دهد، می‌تواند وام بلاعوض و یا با سود بسیار کم دریافت کند، که با این اقدام در حال حاضر ۴۰ روستا در استان تهران فاقد افراد بیکار اعلام شده‌اند که امیدواریم با تخصیص اعتبار خوبی که مجلس برای روستاها قرار داده است شاهد روستاهای بیشتری در این زمینه باشیم.

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

  • 12 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011