معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آسفالت مشارکتی ۴۶۰۰ کیلومتر از راههای روستایی مازندران

18 مهر 1396

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت:

چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راههای روستایی استان با همکاری مردم آسفالت شده است.

 

جان الله عبدی پیش ازظهر سه‌شنبه در گردهمایی نمونه های ترافیکی، با اشاره به نقش دهیاران در رابطه با ایجاد امنیت تردد در مسیرهای روستایی،  نمونه بارز آن را مشارکت دهیاران به‌عنوان راهوران محله در سطح روستاها و محورهای ارتباطی روستاهای استان دانست و افزود: ما با تلاش شوراهای روستایی، مشارکت مردم و همه دست‌اندرکاران شاهد عمران و آبادی و تغییر در روستاها هستیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به وجود بیش از هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان، گفت: از این میزان، بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر با پیگیری اداره راه و شهرسازی و مشارکت دهیاران، شوراها و مردم روستایی آسفالت شده است.

عبدی با بیان اینکه در طی ۴ سال گذشته، بالغ بر یک هزار ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت دهیاران و مردم آسفالت شده است، خاطرنشان کرد که این کار اگر تنها توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شد، قطعاً نیاز به زمان بیشتری داشت.

وی در رابطه با ایمنی راه‌های روستایی گفت: اعتباراتی در رابطه با خرید علایم راهنمایی و رانندگی تخصیص یافته که با نظر کارشناسی پلیس راه شهرستان، فرمانداری و اداره راه و شهرسازی شهرستان در مکان‌های مناسب نصب می‌شود.

عبدی از دیگر اقدامات به شناسایی مناطق حادثه‌خیز در روستاها اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در ایمن‌سازی روستاها از طریق اداره راه و اداره نگهداری ابنیه جاده‌ای انجام و علائم هشداردهنده نصب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد بسیاری از راه‌های روستایی استان مانند محور اصلی و شهری است، این امر را ناشی از ایجاد شهرک‌ها صنعتی و کارخانه در مناطق روستایی، تراکم جمعیت در این مناطق و ازدیاد وسایل نقلیه در سطح روستاها برشمرد و افزود: امروز ۴۵ درصد جمعیت استان ما روستایی است و از امکانات خوبی برخوردار هستند که یکی از آنها مسیر روستایی است.

وی از جمله اقدامات انجام شده در رابطه با کاهش تصادفات در سطح راه‌های روستایی به اصلاح محورهای ارتباطی و شانه‌سازی برخی محورها اشاره کرد و افزود: هر ماهه، نقاط حادثه‌خیز این مسیرها رصد، شناسایی و معرفی می‌شود تا با کمک اداره راه و شهرسازی و اداره نگهداری از راه‌های استان این نقاط برطرف گردد تا ما شاهد خسارت مالی و جانی برای مسافران و مردم نباشیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران افزود: به دهیاران روستاها نیز ابلاغ شد تا به کشاورزان آموزش دهند که علائم هشدار دهنده را بر روی ادوات کشاورزی خود در هنگام تردد از مسیرها نصب کنند.

  • 18 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011