معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۵۹۸ روستای همدان تا پایان برنامه ششم توسعه توانمند می‌شوند

19 مهر 1396
توانمند سازی روستاها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه توانمندسازی۵۹۸ روستای همدان تا پایان برنامه ششم توسعه انجام می‌شود گفت: طرح «روستا تعاون»، «روستای بدون بیکار» و «هر روستا یک محصول» در همدان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سید احمد توصیفیان بعد از ظهر امروز در جلسه انعقاد تفاهم نامه بین استانداری، صندوق کارآفرینی امید و سازمان فنی و حرفه‌ای با هدف “روستای بدون بیکاربرنامه ششم توسعه اظهار داشت: موضوع اشتغال روستایی یکی از بخش‌هایی است که در حوزه اشتغال باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد جمعیت استان همدان را روستاییان تشکیل می‌دهند بیان کرد: در سال ۱۳۳۵ به میزان ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصد جمعیت شهری داشتیم که این آمار اکنون کاملا جا به جا شده و حدود ۳۰ درصد جامعه روستایی در کشور زندگی می‌کنند.

توصیفیان با اعلام اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در کشور در نظر گرفته شده است،افزود: ۵ هزار میلیارد تومان آن مربوط به صندوق توسعه ملی و ۵ هزار میلیارد موسسات عامل است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که ۵ هزار روستای کشور توانمند شوند افزود: هدف این است تا ثبات در جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها را داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید در استان  ۵۹۸ روستا توانمند شوند، که سالانه ۱۱۸ روستا برای تحقق این امر در نظر گرفته شده است.

توصیفیان افزود: هم اکنون حدود ۹۰ روستا شناسایی شده و هر فرمانداری ده روستا را معرفی کرده تا در قالب برنامه‌های روستا تعاون برنامه را اجرا کنیم ضمن اینکه بر روی ۲۸ روستای دیگر نیز در حال مطالعه هستیم تا سهمیه امسال را به انجام برسانیم.

وی به طرح روستا تعاون اشاره کرد و گفت: طرح «روستا تعاون»، «روستای بدون بیکار» و «هر روستا یک محصول» اجرا می‌شود.

برنامه ششم توسعه

برنامه ششم توسعه

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

  • 19 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011