معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

دهیاری ها در جهت شکوفایی روستاها برنامه ریزی نمایند

22 مهر 1396
دهیاری ها در جهت شکوفایی روستاها برنامه ریزی نمایند

فرماندار ویژه آمل : بخشداران با نظارت بر عملکرد دهیاران همراه با بازدیدهای دوره ای از روستاها را در برنامه های خود قراربدهند و دهیاری ها در جهت شکوفایی روستاها برنامه ریزی کنند.


سیدجعفررسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در جلسه بررسی دیونات دهیاری های شهرستان آمل گفت: دهیار یک شخصیت حقوقی و نماینده دولت در روستا است، لذا فعالیتهای دهیاری ها نیز باید با برنامه های پنج ساله دولت هماهنگ باشد، مدیران ادارات نیز باید شخصیت حقوقی دهیاران را به رسمیت بشناسند.

وی دهیاری را به عنوان یک اداره کوچک در دل روستا تعریف کرد، وی افزود : مشخص بودن مکان ثابت و دفتر کار این اداره در روستا و زمان حضور دهیار در این مکان را ضروری می باشد و لزوم پاسخگویی مدیران ادارات به دهیاران باید دراولویت کاری قراردارید .

فرماندار ویژه آمل عدم موفقیت برخی دهیاران را بدلیل نداشتن تمرکز بر فعالیتهای روستا و عدم وجود برنامه در فعالیتهایشان عنوان کرد وادامه داد : بخشداران با نظارت بر عملکرد دهیاران همراه با بازدیدهای دوره ای از روستاها را در برنامه های خود قراربدهند.

رسولی دهیاران را نماینده دولت در روستا خواند و اظهار داشت: دهیاری ها باید برای دوره های چهارساله خود برنامه ریزی نمایند و فعالیتهای خود را با برنامه پنج ساله دولت هماهنگ کنند و از انجام اقدامات خارج از برنامه بپرهیزند.

وی تاکید کرد : اگر طرحی در راستای برنامه دولت از سوی دهیاری به کمیته برنامه ریزی اعلام شود، می توان با اعلام گزارش پیشرفت پروژه ها برای دریافت متمم بودجه این برنامه تا به ثمر نشستن و بهره برداری از آن اقدام نمود.

فرماندار آمل از دهیاران خواست تا فعالیتهای پیشنهادی خود را در قالب چند طرح اصلی مانند: طرح هادی، روشنایی، آب شرب، جاده، مدرسه، مسجد، امکانات فرهنگی، ورزشی و غیره به نظر شورای اسلامی و عمومی مردم برسانند و برای طرح های خود اولویت بندی نمایند و گزارش لحظه به لحظه اقدامات خود و میزان دریافت و هزینه بودجه و سرانه را به شورای اسلامی روستا که نماینده مردم هستند اعلام نمایند، تا مردم نیز از خدمات دولت مطلع شوند.

رسولی دهیاران و شوراهای اسلامی را به استفاده از ظرفیت ملی و پشتوانه عملی دکتر یوسفیان تشویق نمود و از آنها خواست تا در چارچوب قانون برای احیای مجدد روستاها و ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان با کمک نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، بکوشند.

  • 22 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011