معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستاهای شهرستان سلسله به کتابخانه تجهیز شوند

23 مهر 1396
کتابخانه روستایی

فرماندار سلسله با تأکید بر توسعه فضاهای کتابخانه‌ای شهرستان گفت: لازم است روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت شهرستان دارای کتابخانه شوند و در این راستا باید بخشداران همکاری‌های لازم را انجام دهند.

قدرت الله فلاح‌نژاد امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌ های شهرستان با اشاره به توسعه همه‌جانبه و متوازن اظهار داشت: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و رفع مشکلات سایر حوزه‌ها درگرو توسعه فرهنگی است.

وی بابیان اینکه یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسئله کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است، افزود: درواقع یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی آن جامعه است.

فرماندار سلسله با اشاره به اینکه توسعه شبکه ارتباطی اینترنتی، مخاطب و علاقه‌مندان به مطالعه و تحقیق را از کتاب بی‌نیاز نکرده است، عنوان کرد: روش‌های ارتباطی جدید به‌هیچ‌عنوان جای کتاب را نمی‌گیرد چراکه با مطالعه کتاب است که بسیاری از مسائل به‌صورت عمیق درک می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دین و فرهنگ ما بر اهمیت مطالعه و کتاب تأکید فراوان دارد، بیان کرد: معجزه پیامبر اکرم(ص) کتاب بوده است و در این کتاب آسمانی بر اهمیت علم و علم‌آموزی نیز تأکید فراوان شده است.

فلاح نژاد تصریح کرد: شهرستان سلسله مشاهیر و شعرای بزرگی داشته و امروز نیز درصد بالایی از جوانان این شهرستان در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند که این امر نشان از تمایل مردم به مطالعه و تحصیل دارد بنابراین ضروری است زمینه‌های این امر را از طریق توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهرستان و گسترش این فضاها در روستاها فراهم کنیم و در این راستا لازم است روستاهای دارای ۱۵۰۰ نفر جمعیت ما از نعمت داشتن کتابخانه برخوردار شوند و در این خصوص بخشداران همکاری لازم را به عمل‌آورند.

وی همچنین خواستار همکاری و مشارکت نهادهای اجرایی شهرستان در جهت تشویق مردم به کتابخانه و کتاب‌خوانی شد و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و ارتقای وضعیت کتاب‌خوانی باید نگاه ما به آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان باشد و تعامل و همکاری آموزش‌وپرورش در این راستا با کتابخانه‌های عمومی باید بیشتر شود.

فرماندار سلسله تصریح کرد: تخصیص نیم درصد از درآمد سالانه شهرداری به کتابخانه‌ها جزو اقدامات فرهنگی مؤثر بوده که تحقق این بند از قانون، برنامه‌ریزی دقیق و ارج نهادن به مباحث فرهنگی توسط متولیان مربوطه را می‌طلبد.

علی جهان‌آرا مدیرکل کتابخانه‌ های لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کل کشور دارای وضعیت مناسبی نیست، اظهار داشت: متأسفانه استان لرستان از این نظر دارای جایگاه پایینی است اما شهرستان سلسله از جایگاه بالاتری در حیطه کتاب و کتاب‌خوانی نسبت به سایر شهرستان‌ها برخوردار است.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر در ارتباط با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، افزود: بسیاری از تحصیل‌کرده‌های این شهرستان جزو نخبگان کشوری هستند و این امر نشان از اهمیت مردم شهرستان سلسله به جایگاه کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی دارد.

 

کتابخانه روستایی

کتابخانه  روستایی

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

www.tasnimnews.com

  • 23 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011