معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و مرزی

1 آبان 1396
اشتغال پایدار

درآمد خانوارهای روستایی خراسان شمالی ۲۵ درصد از درآمد خانوارهای روستایی کشور پایین تر است

معاون امور زیربنایی معاونت مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری، امروز در کارگروه آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار، تدوین سند جامع و ملی توسعه مناطق مرزی روستایی خراسان شمالی گفت: باید در روستاهای استان، اشتغال پایدار و برای مناطق محروم هم افزایش درآمد ایجاد شود.

نعمت الله رضایی افزود: درآمد خانوارهای روستایی خراسان شمالی ۲۵ درصد از درآمد خانوارهای روستایی کشور پایین تر است و همچنین آنان ۱۲ درصد از درآمدها را نیز پیشخور می کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت روستایی خراسان شمالی، یک و ۸۲ صدم درصد جمعیت روستایی کشور است افزود: روستاییان این استان، فقط یک درصد درآمد کشور را دارند و استان خراسان شمالی در اقتصاد ملی سهم کمتری دارد.

رضایی با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای روستاهای متعددی در مناطق مرزی است که برای برقراری با آن سوی مرز باید از برنامه ریزی های ارزی در مناطق مرزی استفاده شود افزود: باید بانک های عامل برای حمایت از توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری ، یک و نیم میلیارد دلار معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان اختصاص دهند.

رئیس موسسه ملی مطالعات جمعیت شناسی نیز در این کارگروه گفت: برنامه ریزی برای بهبود وضع مردم و جمعیت منطقه با توجه به سیاست های کلی جمعیت ابلاغ شد و آمایش سرزمین به ویژه توزیع جمعیت در نقاط مرزی کشور، بررسی و برنامه ریزی می شود.

محمد عباسی افزود: با استفاده از تجارب سیاستگذاران و مردم در استان های مرزی قصد داریم به سیاست های جامع و پایدار نقاط مرزی کشور دست یابیم.

وی افزود: شناسایی ظرفیت ها، قابلیت ها و چالش ها در روستاهای مرزی، تعامل با همسایگان و اولویت بندی مشکلات و ارائه راهکارها برای رفع آنان از اهداف این سند است.

مجید پورعیسی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی نیز با بیان اینکه یکی از چالش های مناطق مرزی، درآمد بسیار پائین و فقر آنان است گفت: خراسان شمالی بیش از ۳۰۰کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد که با استفاده از آب های مرزی و ظرفیت های موجود در حوزه اقتصاد و امنیت می توانیم بیشتر به توسعه روستاهای مناطق مرزی بپردازیم.

اشتغال پایدار

اشتغال پایدار

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

www.iribnews.ir

  • 1 آبان 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011