معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اختصاص۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی

17 آبان 1396
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی اختصاص یافته است .

علی ربیعی که به استان مرکزی و شهرستان فراهان سفر کرده بود ، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هفته آینده دستور العمل اعتبار اشتغال روستایی و عشایر و شهرهای زیر ده هزار نفر ابلاغ خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این رابطه بایستی فرآیند و سامانه کار و وظایف دستگاه های مرتبط مشخص شود تا بتوانیم اقدام لازم را انجام دهیم.
ربیعی بیان کرد: در همین راستا ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و سهم استان مرکزی از این میزان ۲.۴ درصد معادل ۶۰۰میلیارد تومان است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: همچنین امروز ساختمان شعبه درمانی تامین اجتماعی فراهان بهره برداری شد و مسائل مربوط به کشاورزان و تامین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.
وی توضیح داد: مساله خدمات ادارات فنی و حرفه ای شهرستان های استان و ارتقای آن و افزایش رشته ها متناسب با نیازهای استان از دیگر مسائل مورد بررسی بود.
ربیعی با اشاره به مشکلات کارگری یکی از شرکت های بزرگ اراک تصریح کرد: بنا داریم تولید را در این کارخانه راه اندازی کنیم و زمینه گرفتن سفارش کار از سوی این شرکت فراهم شود که سازمان برنامه و بودجه هم در حال پیگیری این موضوع است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه خصوصی سازی در کشور، بایستی اهلیت افرادی که متقاضی هستند و توانایی آنها در نظر گرفته شود تا مشکلی در روند فعالیت و کار شرکت ها و کارگران ایجاد نشود.
وی گفت: تلاش داریم از طرق مختلف برنامه ریزی هایی را اتخاذ کنیم که اشتغال کارگاه ها و شرکت ها حفظ شود و لطمه نبینند.
دکتر ربیعی وزیر کار و تعاون و امور اجتماعی تاکید کرد : بیشتر خدمت رسیدم تا از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا شویم و شعار را تحقق بخشیم که ایران فقط تهران نیست.

 

اشتغال روستایی

اشتغال روستایی

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای اداری شهرستان های تفرش آشتیان و فراهان گفت : گفت : دولت “روحانی” دولت کم حرف و دولتی با صدای کوتاه و شنوا بود اما این کم حرفی سبب نشنیدن حرف مردم نیست بلکه نیازهای مردم بیشتر شنیده می‌شود و کمتر سخن گفته می‌شود.
وی افزود: نماینده شهرستان فراهان در مجلس ویژگی‌های شاخصی دارد که سبب شده این شهرستان‌ها برای ما در عدد و رقم در میان سایر حوزه‌ها نمونه باشند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سه شهر ستان تفرش، آشتیان و فراهان ظرفیت‌های انسانی خوبی دارند و ما در این سه شهر نیروی باسواد و خوب داریم که جای رشد بسیار مشاهده می‌شود که این موضوع به ما کمک زیادی در راستای پیشرفت می‌کند.
ربیعی بیان کرد: نزدیکی دیدگاه‌ها میان مسئولان استان مرکزی کمک زیادی به برطرف‌سازی مسائل موجود می‌کند و گفتنی است که هیچ شهری رشد نکرده مگر اینکه همه در آن متحد بوده‌اند و کانون‌های توسعه و کارآفرینی شهری شکل گرفته این در حالی است که در برخی شهر‌ها پول و ثروت زیادی وجود دارد اما نمی‌توانند از آن به خوبی استفاده کنند و رشد پیدا نمی‌کنند و درآمد‌های خود را در تهران سرمایه گزاری می‌کنند.
وی ادامه داد: اعضای کانون کارآفرینی شهر باید دلسوز باشند تا شهر رشد کرده و مسائل و مشکلات آن برطرف شود که در این شهرستان ها هم باید کانون‌های کارآفرینی گسترش یابند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

www.iribnews.ir

 

 

 

  • 17 آبان 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011