معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

افتتاح خانه توسعه روستای تیس چابهار با هدف توانمندسازی وایجاد اشتغال

24 آبان 1396
خانه توسعه روستاي

خانه توسعه روستای تیس چابهار با هدف توانمندسازی وایجاد اشتغال افراد بومی ساکن در این روستا با مشارکت سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی و یکی از بانکهای عامل افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در این آیین اظهار داشت: منطقه آزاد در کنار فعالیت های تجاری و اقتصادی توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی و اشتغال افراد بومی به ویژه زنان دارد.
عبدالرحیم کردی افزود: راه اندازی کسب و کار بومی از اهداف و برنامه های منطقه آزاد چابهار محسوب می شود که بدین منظور کارگاه ساخت انواع صنایع دستی را در روستای تیس راه اندازی کرد.
وی گفت: روستای تیس بیش از هشت هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت دارد و کار ساماندهی و توسعه آن با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال با مشارکت منطقه آزاد و بنیاد مسکن از سال گذشته آغاز شده است.
مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: این سازمان زمینه اشتغال ۴۵ نفر از زنان روستای تیس را در حوزه ساخت انواع صنایع دستی فراهم کرده است.
طاهره شهرکی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم خانه توسعه تیس شناسایی افراد علاقمند به شرکت در دوره های آموزشی صنایع دستی است.
وی ادامه داد: انواع صنایع‌ دستی، تهیه سوغات و هدایا از جمله ادویه ‌جات، انواع شیرینی، مربا، ترشی و محصولات دریایی، غذاهای مختلف همچون ماهی ‌دودی و توربافی از جمله مشاغل خانگی هستند که از طریق خانه توسعه روستای تیس به‌ عنوان پایلوت مدیریت می ‌شوند.
وی بیان کرد: زنان روستای تیس بر ساخت صنایع دستی و مشاغل خانگی در دوخت کیسه های برنج نیز مشارکت دارند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

www.irna.ir

  • 24 آبان 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011