معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

سهم ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریالی استان مرکزی از اعتبارات اشتغال روستایی

29 آبان 1396
اشتغال روستایی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مرکزی گفت: سهم این استان از مجموع اعتبارات اشتغال روستایی ملی، بیش از ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال است.

سعید فائض پور در گفت و گو با ما افزود: علاوه بر این اعتبار، تسهیلاتی به همین میزان نیز از سوی بانک های عامل برای اشتغالزایی روستایی و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده که با احتساب آن حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات به اشتغال روستایی پرداخت می شود.
وی ادامه داد: اعتبار و تسهیلات اشتغال روستایی از سوی پنج بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی پرداخت می شود.
فائض پور با بیان اینکه این اعتبارات و تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی پرداخت می شود، بیان کرد: در بخش کشاورزی از قبیل زراعت، دام و طیور، باغداری، شیلات، گلخانه، گیاهان دارویی، خدمات فنی و مهندسی کشاورزی، مکانیزاسیون کشاورزی، صنایع تکمیلی منابع طبیعی و جنگل کاری پرداخت می شود.
وی افزود: در بخش معادن کوچک، فعالیت های خدماتی شامل خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، اصناف، آموزشی، فرهنگی و هنری، حمل و نقل، بهداشت و درمان، بازیافت، انرژی های تجدید پذیر، صنایع دستی به خصوص فرش دستباف نیز تسهیلات ارائه می شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مرکزی با بیان اینکه این اعتبارات به سرمایه در گردش شرکت های مستقر در نواحی صنعتی روستایی و یا شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت نیز اختصاص می یابد، اظهار کرد: ۱۲ ناحیه صنعتی در نقاط روستایی و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت فعالیت می کنند که در صورت درخواست شرکت های مستقر در این نواحی در اسرع وقت نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می شود.
وی بیان کرد: نهادها و سازمان های مختلفی از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، ادارات جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد مسکن، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشکده علوم پزشکی، اتاق اصناف، استانداری و فرمانداری ها در پرداخت این تسهیلات سهیم هستند که در صورت انجام وظایف محوله می توان نسبت به جذب و توزیع این اعتبارات اقدام کرد.
۷۵۲ روستا از یک هزار و ۲۱۰ روستای دارای سکنه در استان مرکزی دارای دهیاری هستند و از طرح های توسعه و خدمات عمرانی و رفاهی برخوردارند.

 

اشتغال روستایی

اشتغال روستایی

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

www.irna.ir

  • 29 آبان 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011