معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بازسازی ۱۰۰ روستای سرپل به بنیاد مسکن همدان واگذار شده است

1 آذر 1396
بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از آغاز عملیات احداث مساکن روستایی مناطق زلزله ‌ زده استان کرمانشاه توسط بنیاد مسکن همدان خبر داد و گفت: به لحاظ تجربه و سابقه بنیاد مسکن همدان بخشی از بازسازی مساکن روستایی سرپل به استان همدان واگذار شد.

حسن ظفری در گفت‌وگو با ما، با بیان اینکه بازسازی ۱۰۰ روستای سرپل به بنیاد مسکن همدان واگذار شده است، اظهار کرد: نیروهای استان همدان از امروز به صورت عملیاتی وارد منطقه شدند و کل امکانات برای بازسازی مساکن روستایی سرپل بسیج شده است.

وی از استاندار، اعضای سازمان مدیریت بحران و معاون عمرانی استاندار خواست تا دستورات لازم را به دستگاه‌های مختلف اعلام کنند و تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر نسبت به آواربرداری و ساخت واحدهای مسکونی با همکاری عوامل اجرایی اقدام کنیم.

ظفری یادآور شد: اولویت اصلی ساخت مسکن و سرپناه برای خارج کردن مردم از حالت اضطرار و بازگشت به روال قبل زندگی است و در صورتی‌که بحث بهسازی روستاها نیز مطرح شود و منابع مالی کشور اقتضا کند در سال ۹۷ وارد بهسازی نیز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه هنوز ارزیابی مناطق زلزله‌زده به طور قطع تمام نشده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکن روستایی در ۱۰۰ روستایی که به استان همدان واگذار شده، احداث می‌شود که برای هر واحد مسکن روستایی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی، ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵ میلیون تومان برای اسکان موقت پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اظهار کرد: تیم‌های ارزیابی به روستاهای استان همدان نیز اعزام شدند که مورد خاصی در حادثه اخیر زلزله مشاهده نشده البته ترک‌خوردگی برخی از منازل دیده شده که این موضوع در نگاه بازسازی قابل ارزیابی نیست و نیاز به تخریب و بازسازی ندارد اما با این وجود کسانی‌که علاقمند به بهسازی مسکن خود هستند می‌توانند به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه و از تسهیلات بهسازی استفاده کنند.

ظفری بیان کرد: تا کنون ۵۰ درصد از واحدهای مسکن روستایی استان همدان از تسهیلات بهسازی و نوسازی استفاده کردند و در حال حاضر این امکان در تمام شهرستان‌های استان فراهم است تا مردم نسبت به نوسازی واحدهای خود اقدام کنند.

 

بنیاد مسکن

بنیاد مسکن

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

www.isna.ir

  • 1 آذر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011