معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۲۱۱ روستای استان اردبیل در معرض مهاجرت قرار دارند

28 آذر 1396
مهاجرت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: آمارها نشان می دهد روند مهاجرت روستاییان به سمت شهرها افزایش یافته و در این استان ۲۱۱ روستا در معرض مهاجرت قرار گرفته است.

یوسف خدادادی در جلسه پیش بینی و پیشگیری از بافت ناکارآمد و سکونت گاههای غیر رسمی اردبیل افزود: در صورت ادامه این روند مهاجرتی این روستاها کاملا تخلیه خواهند شد و باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.
وی گفت: با اقدامات و پیگیری های دستگاهها و نهادهای متولی خوشبختانه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال زایی پایدار اختصاص یافته که با اولویت ۲۱۱ روستای در معرض مهاجرت و ایجاد اشتغال پایدار در این روستاهای استان جذب خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: در صورت اختصاص این اعتبار و اجرای راهکارهای عملی می توان حدود ۲۰ هزار اشتغال پایدار در این روستاها داشته باشیم تا تولید و اشتغال در آنها افزایش یابد.
خدادادی اظهار کرد: بحث حاشیه نشینی و گسترش بافت های ناکارآمد در اطراف شهرها به صورت غیر قانونی و غیر استاندارد موجب می شود تا آثار و تبعات منفی مختلفی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی پدید آید و حدود ۸۰ درصد جرایم در حاشیه شهرها اتفاق می افتد.
وی یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با حاشیه نشینی را توجه به مبداء مهاجرت دانست و اظهار کرد: اگر روستاها از نظر رفاهی و بهداشتی و بویژه از نظر منابع آبی و اشتغال پایدار تامین شوند شاهد کاهش مهاجرت از روستاها خواهیم بود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: دومین عامل انجام دقیق دستگاهها و نهادهای دولتی متولی امر به ویژه شهرداری ها به وظایف ذاتی و قانونی خود در پیشگیری از بافت های ناکارمد شهری و حاشیه نشینی است که باید با نظارت صحیح و دقیق بر مقابله با این معضل اهتمام ویژه ای داشت.
گفتنی است:اردبیل که به خاطر پیشینیه غنی مذهبی و تاریخی از گذشته های دور به دارالارشاد ، دارالایمان ، دارالامان و دارالعرفان شهرت یافته بیش از نیم میلیون نفر جمعیت را در ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت جای داده است.
با تبدیل این شهر به مرکز یک استان مستقل از سال ۱۳۷۲ و به موازات آن گسترش بی رویه وسعت و جمعیت شهر به خاطر افزایش مهاجرت از شهرهای تابعه و ازسوی دیگر کمبود و در مواردی نبود بعضی امکانات و زیرساخت های مورد نیاز کلانشهرها و نیز بیکاری درصد قابل توجهی از ساکنان این شهر به خاطر کمبود کارخانه ها و مراکز و موسسه های بزرگ به تدریج شاهد بروز ناهنجاری ها و مشکل های عدیده شهری در این منطقه شده ایم بنا به گفته تعداد بیشماری از شهروندان عزیز اردبیلی، انتظار میرودکه مسئولان بزرگواردر این خصوص تدابیری بیندیشند .
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند

 

مهاجرت

مهاجرت

 

منبع: خبرگزاری پانا

www.pana.ir

  • 28 آذر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011