معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نرخ مشارکت اقتصادی پائین‌تر از سیاسی است

16 بهمن 1396
نرخ مشارکت اقتصادی پائین‌تر از سیاسی است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور گفت: یکی از دلایلی که ما در بحث توسعه اقتصادی موفق نبودیم این است که نرخ مشارکت ما در فعالیت اقتصادی پائین‌تر از نرخ مشارکت ما در فعالیت‌های سیاسی است .

سید ابوالفضل رضوی در نشست با کارآفرینان، دهیاران و کارگروه اشتغال شهرستان آبادان که شامگاه ۱۴ بهمن ماه در آبادان برگزار شد با بیان این‌که خرسندم که برای دومین بار در این سمت به شهرستان آبادان سفر می‌کنم، اظهار کرد: در هر شهرستانی که سفر می‌کنم بسیار گلایه وجود دارد اما در آبادان یا ادارات خیلی خوب کار خود را انجام می‌دهند و یا مردم این منطقه خیلی خوب هستند که کم کاری ادارات را به رویشان نمی‌آورند.

وی افزود: به نظر شما آدم بی تفاوت بهتر است یا منتقد؟ آدم خلاق بهتر است یا منتقد؟ کسی که خلاق است به تفکر خود پایبند است اما آدم نقاد صبر می‌کند تا دیگری حرکت کند و از حرکت آن عیب‌جویی کند بنابراین آدم خلاق، اول آنکه کارش ارزش آفرین است و دوم اینکه شجاع‌تر است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از دلایلی که ما در بحث توسعه اقتصادی موفق نبودیم این است که نرخ مشارکت ما در فعالیت اقتصادی پائین تر از نرخ مشارکت ما در فعالیت‌های سیاسی است.

رضوی بیان کرد: هر جامعه‌ای که نرخ مشارکت اقتصادی را با نرخ مشارکت سیاسی متعادل کند آن جامعه به طرف توسعه می‌رود و جامعه‌ای که نرخ مشارکت سیاسی آن بیش از دو برابر نرخ مشارکت اقتصادی باشد نمی‌تواند به خوبی رو به جلو حرکت کند و تبدیل به جامعه سیاست زده می‌شود و همه مسائل را از منظر سیاسی نگاه می‌کند و از منظر کارشناسی کمتر تماشا می‌کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در ۳۱ اردبیهشت ۱۳۸۱ این جمله را فرمودند که مبارزه با بیکاری وظیفه اسلامی، انسانی، سیاسی و اجتماعی تمامی دستگاه‌هاست چرا که بیکاری علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف، کرامت و عزت انسان را خدشه‌دار می‌کند و این مساله در نظام اسلامی قابل قبول نیست. ما باید راهکار پیدا کنیم و پیدا کردن راهکار، کار مسئولان و رفع موانع این راهکارها از کارهای مجلس است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان این‌که امنیت دادن به سرمایه‌گذار کار قوه قضاست، گفت: همه باهم باید کار کنیم و نمی‌شود یک دستگاهی به دستگاه دیگر دائما بگوید چرا بیکاری وجود دارد و مدام به آن دستگاه گفت تو چه کاری کرده‌ای؟ آیا فکری ارائه داده‌ای؟

رضوی با اشاره به ظرفیت بخش کشاورزی در منطقه خوزستان و نقش این منطقه در تامین امنیت غذایی گفت: امنیت غذایی محصولات کشاورزی امنیت اقتصادی می‌آورد و علاوه بر آن امنیت سیاسی نیز بوجود خواهد آورد؛ یعنی محصولات کشاورزی همه ابعاد را در بر دارد.

وی با بیان این‌که باید در صنایع تبدیلی و صنایع فرآوری کار کرد، عنوان کرد: خرمایی که در این منطقه تولید می‌شود در برخی از کشورها فرآوری شده و بیش از صد برابر مبلغی که از شما خریداری شده بفروش می‌رسد. چرا در اینجا تحصیل کرده‌ها نباید جمع شوند و کار جدی را بر روی فرآوری خرما و عرضه آن انجام دهند؟

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: جوانان می‌گویند ما پول نداریم، اما فکر دارند که قطره قطره جمع و تبدیل به دریا شود. چرا عادت کرده‌اید کار اقتصادی را فردی دنبال کنید، تا زمانی که فعالیت اقتصادی را مثل فعالیت سیاسی جمعی دنبال نکنیم امکان ندارد به رشد و توسعه برسیم.

رضوی با بیان این پرسش که چرا فعالیت‌های اقتصادی را می‌خواهید فردی دنبال کنید؟ گفت: ضررهای فردی، رقابت‌های فردی را به همراه دارد و رقابت‌های فردی سبب ارزان فروشی محصولات و گران خریدن مواد اولیه می‌شود.

وی ادامه داد: مگر ما کنار هم نبودیم که انقلاب پیروز شد؟ مگر ما کنار هم نبودیم که در هشت سال جنگ تحمیلی شکست نخوردیم؟ حالا چرا در جنگ اقتصادی می‌خواهیم از هم دیگر فاصله بگیریم و جدا جدا عمل کنیم؟ اگر جدا باشیم و فکرهایمان را در اختیار یکدیگر قرار ندهیم امکان ندارد در فعالیت اقتصادی پیروز باشیم و مشکل بیکاری را حل کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بیکاری را دولت و ملت می‌توانند به کمک همدیگر حل کنند. دیدگاه‌هایی بدنبال این هستند که دولت را بزرگ کرده و می‌گویند دولت این کار را انجام بدهد. حاصل این می‌شود که نفت را بفروشند حقوق کارکنان را واریز کنند و مردم نیز بیکار بمانند. اگر کسی گفت دولت باید بیاید اینجا این واحد را ایجاد کند با آن مخالفت کنید نگذارید که این اتفاق رخ دهد زیرا دولت باید تسهیلات بدهد.

رضوی اظهار کرد: با پروژه‌هایی که دارای ارزش افزوده برای وام گیرنده نباشد و وام گیرنده را به بدهکاری جدید تبدیل می‌کند مخالفت می‌کنیم.

 

منبع: ایسنا

  • 16 بهمن 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011