معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۴۳درصد فرمانداران تهران تغییر کردند/ لزوم اجرایی شدن مصوبات سفرها

21 اسفند 1396
۴۳درصد فرمانداران تهران تغییر کردند

سفرهای شهرستانی استاندار تهران و نیز تغییرات فرمانداران این استان به نقطه پایانی رسید و اکنون مردم انتظار دارند، مصوبات سفرها با پیگیری های فرمانداران اجرایی شود.

وحید محمدی یکتا: محمد حسین مقیمی، استاندار تهران در اولین جلسه ای که پس از انتصاب به عنوان نماینده عالی دولت در این استان، با فرمانداران داشت، بسیار صریح و روشن خواستار برنامه ریزی و عملکرد فرمانداران شد.

به گفته فرماندار پردیس، مقیمی مهلت ۲ ماهه برای مشاهده برنامه های فرمانداری ها داده و مقرر شده بود، بعد از ۲ ماه بر اساس میزان رضایت مردم از فرمانداران و نیز برنامه داشتن آن ها، در خصوص تغییرات فرمانداران و یا ماندن آن ها تصمیم گیری شود و فرمانداران مکلف شدند، که این تصمیم را به اطلاع مدیران ادارات شهرستان ها نیز برسانند.

به گفته منابع نزدیک به استاندار تهران، تصمیم گیری برای ماندن و یا رفتن مدیران ادارات شهرستانی و نیز فرمانداران شهرستان ها در سفرهای استاندار تهران به این شهرستان انجام شد.

 

۴۳درصد فرمانداران تهران تغییر کردند

 

تغییرات فرمانداران تا همایش سراسری فرمانداران نهایی می شود

از زمان اعلام مهلت ۲ ماهه استاندار تهران به فرمانداران، حدود ۵ ماه می گذرد و سخنگوی وزارت کشور نیز در اواسط دی ماه اعلام کرد، تغییرات فرمانداران در دولت دوازدهم، حداکثر تا پایان بهمن ماه سال جاری انجام شده و در اسفندماه همایش فرمانداران سراسر کشور برگزار می شود.

سید سلمان سامانی همچنین گفت: بر اساس دستور وزیر کشور و در جلسه شورای معاونین این سقف زمانی تعیین شده است.

وی اول اسفندماه نیز در اظهار نظری از دستور رحمانی فضلی وزیر کشور به تمامی فرمانداران بر لزوم سکونت در محل خدمت خود پیرو تاکید رئیس جمهوری خبر داد و تصریح کرد: فرماندارانی که در محل خدمت خود سکونت نداشته باشند برکنار می شوند.

سامانی افزود: در این خصوص به نهادهای نظارتی وزارت کشور ماموریت داده شد که بر تحقق این امر نظارت داشته باشند.

با این احتساب، هرچند طبق تعریفی که مقیمی از سفرهای شهرستانی داشته است، تاکنون وی به ۱۳ شهرستان بهارستان، پیشوا، فیروزکوه، ملارد، پردیس، قرچک، اسلامشهر، ورامین، دماوند، پاکدشت، رباط کریم، شهریار و قدس سفر کرده است، اما به نظر می رسد، استاندار تهران قصد انجام تغییر چندان دیگری در مجموعه فرمانداران شهرستان های استان تهران ندارد و سکونت و یا عدم سکونت فرمانداران در محل خدمت خود، سبب برکناری آن ها نمی شود.

تغییرات در ترکیب فرمانداران، البته به انتصاب سید شهاب الدین چاووشی معاون سابق استاندار تهران، به عنوان استاندار سمنان نیز مرتبط است، چرا که بسیاری از کارشناسان تمام جابه‌جایی‌های مهم استانداری و فرمانداری‌های استان تهران وابسته به رفتن یا ماندن او می دانستند، «رفتنی» که اوایل دی ماه اتفاق افتاد، تا خانه تکانی در استان تهران و نیز استان سمنان را در پی داشته باشد، در یادداشتی با عنوان «خانه تکانی در استانداری تهران آغاز شد/زمزمه جابجایی فرمانداران» به طور کامل به این امر پرداخته ایم، اما در این گزارش قصد داریم، به بررسی تغییرات فرمانداران در شهرستان های استان تهران و تاثیر آن بر اجرایی شدن مصوبات و برآورده شدن مطالبات مردم بپردازیم.

از روزی که مقیمی سکان دار استانداری تهران شده، تاکنون ۴۳ درصد از فرمانداران این استان، یعنی تعداد ۷ فرماندار شمیرانات، دماوند، فیروزکوه، پاکدشت، رباط کریم، شهریار و قدس تغییر کردند و ۵۷ درصد فرمانداران این استان، یعنی ۹ فرماندار پردیس، ورامین، پیشوا، قرچک، ری، اسلامشهر، بهارستان، ملارد و تهران ثابت ماندند.

 

۴۳درصد فرمانداران تهران تغییر کردند

 

گمانه زنی ها برای جابجایی فرمانداران ری و تهران همچنان وجود دارد، اما کم تر کسی به تغییرات دیگری در ترکیب فرمانداران استان تهران می اندیشد، چرا که همایش فرمانداران سراسر کشور نیز برگزار شد و طبق سخنگوی وزارت کشور دیگر نباید شاهد تغییرات در ترکیب سکان داران فرمانداری های استان تهران باشیم.

اکنون می توان ۷۰ درصد تیم حاکم بر فرمانداری های استان تهران، را مطابق میل مقیمی دانست، از طرفی دیگر سفرهای شهرستانی نماینده عالی دولت در استان تهران نیز به خط پایان نزدیک می شود و تنها سفر به شهرستان های تهران، ری و شمیرانات باقی مانده است و لذا دیگر هیچ بهانه ای برای عدم انجام و یا تعویق عمل به وعده های مدیران اجرایی در پایتخت کشور باقی نمی ماند و در حالی وارد سال ۹۷ می شویم، که چشم ها به عملکرد مدیران بوده و مردم این استان انتظار تحقق وعده ها و اجرایی شدن مصوبات نشست های مشترک شورای برنامه ریزی استان تهران با کمیته های برنامه ریزی شهرستان های استان تهران است.

استاندار تهران در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اعضای شورای اسلامی این استان خواهیم بود و در این نشست برنامه جامع استان تهران مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.

 

۴۳درصد فرمانداران تهران تغییر کردند

 

فرمانداران موظف به اجرایی کردن مصوبات در شهرستان ها هستند

مقیمی که تاکید بسیاری بر استفاده از نظرات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران، دهیاران دارد، در ادامه گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران برای بررسی مسایل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی شهرستان ها جلسه مشترک با کمیته توسعه و برنامه ریزی شهرستان ها داشته است و کمبودها مورد بحث و بررسی قرار گرفته واولویت های استان مشخص شده است.

وی بر اجرای برنامه های دولت در استان تهران تاکید کرد و گفت: فرمانداران موظف به اجرایی کردن مصوبات در شهرستان ها هستند و قانون تکالیفی بر عهده آن ها گذاشته است.

استاندار تهران با بیان این که شهرستان های این استان زیرساخت های لازم برای جمعیت ۵۰۰ هزار نفری و رشد سریع جمعیت را نداشته اند، گفت: تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی، رونق اقتصادی و اشتغال زایی از اولویت های استان تهران است و از فرمانداران توقع داریم بر روی مشکلات شهرستان ها تمرکز کنند.

وی با بیان این که فرمانداران در مسائل تخصصی دخالت نمی کنند، گفت: هرکدام از بخش های کشاورزی، صنعت، نیرو و سایر بخش ها متولیان خود را دارد و فرمانداران باید برای برداشتن موانع این حوزه ها و سامان دهی امور تلاش کنند.

این که مدیریت اجرایی استان تهران در دولت دوازدهم، نمره قبولی خواهد گرفت یا خیر، سوالی است، که برای پاسخ به آن باید منتظر ماند، در این بین عملکرد فرمانداران ۱۶ گانه تیم مقیمی، معاونان وی و دیگر مسئولان اجرایی بسیار اهمیت دارد، تا مصوبات در این استان اجرایی شود و یا کاغذی باقی بماند و تنها در سخنرانی ها مورد استفاده قرار گیرد.

  • 21 اسفند 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011