معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

توسعه اشتغال در مناطق روستایی قزوین بر اساس سند آمایش باشد

26 فروردین 1397
توسعه اشتغال در مناطق روستایی قزوین بر اساس سند آمایش باشد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین گفت: توسعه اشتغال و اجرای طرح های اقتصادی در قزوین باید بر اساس سند آمایش باشد تا هزینه های بیشتری به استان تحمیل نشود.


ابوالفضل یاری در جلسه بررسی طرح های اقتصادی و اشتغال روستایی که با حضور دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در استانداری برگزار شد اظهارداشت: باید در جلسات کارشناسی دنبال تصمیم اجرایی برای اشتغال باشیم و فرصتها را از دست ندهیم.

وی اضافه کرد: این که برای همه استانها نسخه واحد بپیچیم شاید جواب ندهد و اگر استانها اختیار داشته باشند تا تغییرات لازم را انجام دهند و نگاه بومی داشته باشند به نتایج بهتری می رسیم.

رئیس برنامه و بودجه استان قزوین تصریح کرد: این که بیش از ۱۰ هزار نفر برای اشتغال روستایی در استان ثبت نام کرده اند جای نگرانی دارد زیرا نشان می دهد توجیه کارشناسی نداریم و هر فردی فکر می کند می تواند تسهیلات بگیرد نام نویسی کرده که اشتباه است.

یاری یادآورشد: اگر نگاه کارشناسی نداشته باشیم از هدف دور می شویم و اینکه ثبت نام جاذبه داشته باشد ایراد دارد و ما باید روستاییان را توجیه کنیم که اگر قادرند طرحی را اجرا کنند وارد سامانه شوند.

وی اضافه کرد: این که فقط عرضه را تحریک کنیم و به تقاضا فکر نشود منطقی نیست و لازم است برای اشتغال و تولید محصول هم تدبیر کنیم.

روند اعطای تسهیلات برخی بانکها کند است

یاری با انتقاد از روند تدریجی برخی بانکها در دادن تسهیلات اظهارداشت:باید روند پرداخت تسهیلات تسریع شود و در کنار آن از ظرفیتهای موجود بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی اظهارداشت: سالهاست که سند آمایش استان تهیه شده اما توسعه صنعتی مطابق آن صورت نمی گیرد و این که در کنار نواحی ایجاد شده باز هم بخواهیم شهرک و نواحی صنعتی ایجاد کنیم درآینده با چالش های جدی روبرو خواهیم شد.

 

منع: معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

  • 26 فروردین 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011