معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

سند مالکیت منازل روستایی استان بوشهر

4 اردیبهشت 1397

۲۰ هزار سند مالکیت منازل روستایی استان بوشهر صادر شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با همکاری ثبت اسناد و املاک ۲۰ هزار سند مالکیت منازل روستایی استان بوشهر صادر و به متقاضیان واگذار شد.

حمید حیدری بریدی با اشاره به اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی اظهار داشت: این طرح برای ارتقاء سطح ایمنی، بهداشت و رفاه روستائیان از سال ۱۳۷۴ اجرایی شد که در اجرای این طرح تمام منازل روستایی مشمول این طرح شدند.

وی از اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت اجرایی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر سهم این  استان در اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دانست و خاطر نشان کرد: از ۷۴ هزار واحد مسکونی روستایی در ۸۲۳ روستا و آبادی تاکنون ۳۵ هزار و ۴۹۷ واحد مسکونی معادل ۵۳ درصد روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مقاوم سازی شد.

حیدری با اشاره به اینکه هم اینک ۴۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر غیرمقاوم هستند تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۶ باید تعداد واحدهای مقاوم سازی روستایی به ۷۰ درصد افزایش یابد.

وی از اجرای طرح ساخت واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد و بیان کرد: برای این مهم در سال ۱۳۹۵ بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ قطعه زمین و در سال گذشته ۲۴۱ قطعه زمین برای ساخت مسکن واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر به صدور سند منازل روستایی پرداخت و افزود: در دو سال گذشته در اجرای این طرح ۲۰ هزار ۱۳۸ سند منازل روستایی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک صادر شده که این مهم نقش مهمی در ماندگاری روستائیان و حل مشکلات مختلف از جمله جوابگوی وثیقه بانک‌ها برای دریافت وام داشته است.

حیدری بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۳ هزار  سند منازل روستایی در استان بوشهر صادر شود.

وی از تهیه طرح هادی در روستاها خبر داد و اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر اجرای طرح هادی در روستاها و ساخت مسکن برای محرومان و روستائیان در اجرای طرح‌های عمران روستایی، بازسازی مناطق زلزله‌زده و طرح‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی، هنری نقش مهمی دارد.

  • 4 اردیبهشت 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011